جمعه 14 ارديبهشت 1403

صادرات ایران از 21 میلیارد گذشت

  تاريخ:هفتم آبان 1387 ساعت 11:26   |     کد : 9925   |     مشاهده: 1307
به گزارش صنعت نیوز، معاون بازاریابی و تنظیم روابط سازمان توسعه تجارت گفت : هرچند عبور از صادرات 21 میلیارد دلاری در سال گذشته امیدبخش است اما با توجه به توانمندی ایران و در مقایسه با کشورهای همسایه رضایت بخش نیست و باید ارتقا یابد.

به گزارش خبرنگار گروه سرمایه صنعت نیوز، معاون بازاریابی و تنظیم روابط سازمان توسعه تجارت گفت : هرچند عبور از صادرات 21 میلیارد دلاری در سال گذشته امیدبخش است اما با توجه به توانمندی ایران و در مقایسه با کشورهای همسایه رضایت بخش نیست و باید ارتقا یابد .

محمدعلی ضیغمی  در نشست خبری برای معرفی نخستین همایش بین المللی بازاریابی صادراتی با اشاره به راهبردهای وزارت بازرگانی برای توسعه صادرات کشور افزود : راهبرد جایگزینی صادرات به جای واردات و توسعه مبتنی بر صادرات همواره مورد توجه بخش تجارت کشور است.

ضیغمی با اشاره به اینکه در بخش صادرات غیرنفتی کشور با خلاء بازاریابی بین المللی مواجه هستیم گفت: یکی ازمشکلات و کمبودهای بنگاهها در عرصه تجارت بین الملل نبود شناخت کافی از روشهای نوین در عرصه تجارت و بازاریابی است.

وی با تاکید بر اینکه ه حضور در بازارهای بین المللی ضرورتی است که توجه نکردن به آن ناگزیر باعث رکود فعالیت بنگاه های اقتصادی و در برخی از اوقات منجر به حذف آنها از چرخه اقتصاد می شود گفت: برای حضور موفق در بازار هدف باید دست اندرکاران تجارت بین المللی خود را هرچه بیشتر با اصول و شیوه های پذیرفته شده بین المللی آشنا کنند و به رویکرد خود به بازارهای جهانی جنبه علمی داده و این شیوه ها را به روز کنند.

وی اضافه کرد: نگاه کشور به بازاریابی بین المللی جوان است و برای موفقیت در بازارهای بین المللی باید جدی رفتار کرد .

ضیغمی گفت : مبانی علمی نحوه و ماندگاری در بازارهای بین المللی بسیار مهم است و هدف از برگزاری نخستین همایش بین المللی بازاریابی صادراتی فراهم کردن زمینه آشنایی بیشتر دست اندر کاران حوزه صادرات با مبانی علمی است .

وی همچنین با بیان آنکه برای ارتقا سطح بازاریابی بین الملل باید تدابیری منسجم و نگاهی راهبردی داشت افزود: برای رسیدن به اهداف صادراتی باید دورنمای برنامه ها را مشخص کرد.

ضیغمی با اشاره به جایگاه توسعه در اهداف برنامه پنجم و سند چشم انداز 20 ساله هم گفت: برای رسیدن به این جایگاه باید راهبرد صادرات را مدنظر قرار داد .

معاون بازاریابی و تنظیم روابط سازمان توسعه تجارت در پایان خاطر نشان کرد: این سازمان برای مشارکت صادرکنندگان در این همایش 50 درصد تخفیف برای صادرکنندگان نمونه و 30 درصد تخفیف هم برای تشکل ها و هیئت مدیره تشکل ها در نظر گرفته است.

نخستین همایش بین المللی بازاریابی صادراتی با حضور صاحب نظران دانشگاهی از داخل و خارج نهم آذر امسال درمرکز همایشهای بین المللی صدا و سیما برگزار خواهد شد.

http://www.sanatnews.ir/News/1/9925
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است