جمعه 14 ارديبهشت 1403

نظارت بر بازارهای جهان برای جلوگیری بحران اقتصادی

  تاريخ:هفتم آبان 1387 ساعت 11:27   |     کد : 9926   |     مشاهده: 1267
به گزارش صنعت نیوز، رییس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن کشورمان، ایجاد سازمان جدید نظارت و کنترل بازارهای مالی جهان را یکی از راه های جلوگیری از ادامه بحران اقتصادی در جهان دانست.

به گزارش خبرنگار گروه سرمایه صنعت نیوز، رییس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن کشورمان، ایجاد سازمان جدید نظارت و کنترل بازارهای مالی جهان را یکی از راه های جلوگیری از ادامه بحران اقتصادی در جهان دانست.

نهاوندیان که در جمع اقتصاد دانان، بازرگانان و صاحبان صنایع در اتاق بازرگانی صربستان در همایش فرصتهای سرمایه گذاری ایران و صربستان در بلگراد ، سخنرانی می کرد ، تاکید کرد : تشکیل چنین سازمانی می تواند به نیازهای فعلی میلیونها خانواده متضرر در دنیا پاسخ دهد.

وی بحران اقتصادی در جهان را ناشی از بی توجهی امریکا به سیاست گذاری مالی خواند و اظهار داشت به علت جهانی بودن بازارهای مالی و بی توجهی امریکا به این موضوع بحران اقتصادی فعلی در جهان به وجود آمده است.

در این همایش میرحیدری سفیر جمهوری اسلامی ایران نیز اعلام کرد : هیچ مانعی برای همکاری بین ایران و صربستان برای سرمایه گذاری وجود ندارد.

در همایش تجاری فرصتهای سرمایه گذاری بین دو کشور، میلوش بوگارین رییس اتاق بازرگانی صربستان با اشاره به همکاریهای دیرباز ایران و یوگسلاوی سابق خواستار سرمایه گذاری ایرانیان در بخش اقتصادی، ورزشی و فرهنگی در صربستان شد.

در پایان همایش تجاری فرصتهای سرمایه گذاری ایران و صربستان، یادداشت تفاهم اقتصادی بین روسای اتاق های بازرگانی ایران و صربستان امضا شد.

تراز تجاری ایران و صربستان در نه ماه سال 2008 میلادی بیش از 38 میلیون دلار بوده است و پیش بینی می شود ظرفیت تجاری بین دو کشور افزایش یابد.

http://www.sanatnews.ir/News/1/9926
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است