سه شنبه 29 اسفند 1402

بومی‌سازی بیش از یک میلیارد دلاری در زنجیره فولاد

  تاريخ:نوزدهم بهمن 1400 ساعت 16:00   |     کد : 245036   |     مشاهده: 4909
به گزارش صنعت نیوز،رئیس سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) گفت: از حدود سه سال قبل که ایمیدرو بومی سازی را در ساختار خود تعریف کرد تا کنون بیش از یک میلیارد دلار از قطعات و تجهیزات زنجیره فولاد بومی‌سازی شده است.
به گزارش صنعت نیوز،رئیس سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) گفت: از حدود سه سال قبل که ایمیدرو بومی سازی را در ساختار خود تعریف کرد تا کنون بیش از یک میلیارد دلار از قطعات و تجهیزات زنجیره فولاد بومی‌سازی شده است.
 
آقای وجیه اله جعفری در سومین جشنواره و نمایشگاه ملی فولاد ایران در محل هتل المپیک تهران با اشاره به ظرفیت‌سازی ۴۰ میلیون تنی انجام شده در تولید فولاد، افزود:‌در زمینه تامین زیرساخت‌های مورد نیاز، کمبود‌ها و عقب‌ماندگی‌هایی وجود دارد که با استفاده از ابزار‌های مختلف در حال رفع آن هستیم.
 
وی اضافه کرد: در موضوع برق، مقرر شده تا ۱۰ هزار مگاوات برق توسط خود شرکت‌های بزرگ با همکاری وزارت نیرو تامین شود و در زمینه ریل، تولید واگن و لوکوموتیو و تامین آب، از سال‌های گذشته اقداماتی توسط شرکت‌ها انجام شده است.
 
وی تصریح‌کرد: همه این اقدامات کمک می‌کند تا پایداری بیشتری را در زنجیره فولاد شاهد باشیم تا به تعطیلی و زیان واحد‌ها منجر نشود.
 
جعفری گفت: امروز صنعت فولاد کشور با رفع کمبود‌ها توانسته به عنوان دهمین فولادساز برتر جهان، سهم ۶۲ درصدی در تولید فولاد خاورمیانه را به خود اختصاص دهد.
 
وی افزود: هم اکنون سالانه بیش از ۳۰ میلیون تن شمش فولاد، بیش از ۲۲ میلیون تن محصولات فولادی و ۱۰۰ میلیون تن سنگ آهن در کشور تولید می‌شود ضمن اینکه از ابتدای سال تا کنون بیش از ۵.۲ میلیارد دلار فولاد خام و محصولات فولادی روانه بازار‌های صادراتی شده است.
 
جعفری با اشاره به سومین جشنواره و نمایشگاه ملی فولاد ایران گفت: بومی‌سازی، توسعه فناوری و افزایش توان تامین، از جمله نیاز‌های اصلی صنعت فولاد است و باید به‌طور جدی‌تر به آن پرداخته شود.
 
جعفری اضافه کرد: امروز باید نیاز روز زنجیره فولاد را تامین و زمینه بهره‌ور شدن آن را با کاهش قیمت تمام شده و تولیدات کیفی‌تر فراهم کنیم تا بدون وابستگی همه قطعات و تجهیزات مورد نیازمان را تامین کنیم.
 
وی با بیان اینکه هنوز با وضع مطلوب در زنجیره فولاد فاصله داریم، ادامه داد: با وجود توان تخصصی و نیرو‌های نخبه، اما تاکنون بومی‌سازی و ارتقای ساخت داخل آن‌طور که باید در این زنجیره اتفاق نیفتاده که نیازمند عارضه یابی است.
 
معاون وزیر صمت تاکید کرد: باید از افرادی که در این راستا حرکت و فعالیت می‌کنند، حمایت خاص شود و نمونه‌ای از این حمایت‌ها، اعتماد به همین جوانان و شرکت‌های دانش‌بنیان است.
 
وی اضافه‌کرد: خروجی این جشنواره باید این باشد که برنامه‌های حمایتی خودمان را در راستای بومی‌سازی و ساخت داخل جدی‌تر دنبال کنیم و آن را روز به روز تقویت کنیم.
 
سومین جشنواره و نمایشگاه ملی فولاد ایران با حضور تولیدکنندگان و تامین‌کنندگان زنجیره آهن و فولاد کشور با رویکرد بومی‌سازی و توسعه فناوری تا ۲۱ بهمن ماه سال جاری در هتل المپیک تهران ادامه دارد.

http://www.sanatnews.ir/News/1/245036
Share

آدرس ايميل شما:  
آدرس ايميل دريافت کنندگان  
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است