شنبه 6 مرداد 1403

گشت و گذار ربات انسان نما در امارات

گشت و گذار ربات انسان نما در امارات
  تاريخ:بيست و دوم اسفند 1401 ساعت 13:53   |     کد : 274570   |     مشاهده: 3142
به گزارش صنعت نیوز، ربات انسان نما «سوفیا» از زمان فعال شدنش در سال ۲۰۱۶ به دست یک شرکت هنگ‌کنگی تاکنون در مکان‌های مختلفی حضور داشته و تاکنون پنج بار در رویدادهای امارات دیده شده است.
به گزارش صنعت نیوز، ربات انسان نما «سوفیا» از زمان فعال شدنش در سال ۲۰۱۶ به دست یک شرکت هنگ‌کنگی تاکنون در مکان‌های مختلفی حضور داشته و تاکنون پنج بار در رویدادهای امارات دیده شده است.

ربات «سوفیا» (Sophia) نخستین بار در سال ۲۰۱۶ به عنوان یک ربات انسان‌نمای فوق‌العاده باهوش با چهره‌ای واقعی ظاهر شد که می‌توانست پلک بزند، از این طرف به آن طرف نگاه کند و حرف بزند. این ربات انسان‌نما که توسط شرکت «هانسون رباتیک» واقع در هنگ کنگ ساخته شده است، می‌تواند صحبت کند، لبخند شیطنت‌آمیزی بزند و حتی لطیفه بگوید. هانسون رباتیک در وبسایت خود توضیح داد: سوفیا که پیشرفته‌ترین ربات انسان‌نمای این شرکت است، رؤیاهای ما را برای آینده هوش مصنوعی نشان می‌دهد.

سوفیا به‌ عنوان ترکیبی منحصربه‌فرد از علم، مهندسی و هنر، یک شخصیت علمی-تخیلی ساخته‌شده به دست انسان است که آینده هوش مصنوعی و رباتیک را به تصویر می‌کشد و همچنین، بستری برای تحقیقات رباتیک و هوش مصنوعی پیشرفته به شمار می‌رود. در حالی که سوفیا چیزی نزدیک به هوش انسانی ندارد، ترکیبی از هوش مصنوعی و نرم‌افزار اسکریپت نویسی سوفیا به او اجازه می‌دهد تا مکالمه‌ای منسجم داشته باشد. علاوه بر این، ظاهر و توانایی او در تقلید و پاسخ به عبارات انسان‌ها در دنیای رباتیک بی‌نظیر است. سوفیا در برنامه‌های تلویزیونی بی‌شماری حضور داشته و مصاحبه کرده است.

سوفیا در حساب رسمی اینستاگرام خود که بیش از ۲۰۰ هزار نفر دنبال‌کننده دارد، نوشت: خوش‌شانس بودم که چند روز گذشته را در نمایشگاه آرت دوبی گذراندم. او اثر هنری سمعی و بصری به نام «رؤیاهای یخچالی»(Glacier Dreams) اثر هنرمند «رفیک آنادول»(Refik Anadol) را بررسی کرد.

سال گذشته او در بزرگترین کنفرانس هوشمند برای حسابرسان داخلی موسوم به «کنفرانس سالانه حسابرسی منطقه‌ای»(ARAC) شرکت کرد. او یک جلسه تعاملی در مورد آینده هوش مصنوعی با عنوان «هوش مصنوعی در حرفه حسابرسی داخلی» برگزار کرد. این اقدامی از سوی برگزارکنندگان برای نشان دادن اهمیت هوش مصنوعی در تلاش‌های آینده بود. سوفیا در دومین روز از این کنفرانس که به میزبانی انجمن حسابرسی داخلی امارات متحده عربی(UAE IAA) در مرکز تجارت جهانی دوبی(DWTC) انجام شد، در یک جلسه تعاملی به نام «هوش مصنوعی در حرفه حسابرسی داخلی» درباره آینده هوش مصنوعی صحبت کرد. موضوع اصلی این کنفرانس انقلاب و تحول در حسابرسی داخلی بود. برگزارکنندگان، حضور سوفیا در این کنفرانس هوشمند را به عنوان نمادی از آینده هوش مصنوعی توصیف کردند.

در سال ۲۰۱۸، سوفیا در یک سفر ماجراجویانه ابوظبی را کاوش کرد. او در پیست یاس مارینا مسابقه داد، سریع‌ترین ترن هوایی جهان در شهربازی «فراری ورلد ابوظبی» را سوار شد و زیبایی موزه لوور ابوظبی را تجربه کرد. موزه لوور ابوظبی یک موزه هنر و تمدن است که در ابوظبی، امارات متحده عربی واقع شده‌ است.

در سال ۲۰۱۷، سوفیا به عنوان یکی از پنج سفیر دانش توسط بنیاد محمد بن راشد آل مکتوم انتخاب شد. او در آن زمان به مخاطبان گفته بود: بیایید آینده را از امروز شروع کنیم. این ابتکار حرکتی از سوی بنیاد دانش محمد بن راشد آل مکتوم برای ایجاد یک گروه جهانی از فعالان بود که برای غنی‌سازی دانش در جوامع عربی کار می‌کردند.

http://www.sanatnews.ir/News/1/274570
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است