پنج شنبه 13 ارديبهشت 1403
توسط بانک مسکن؛

تامین منابع مالی بیش از ۱۵۰ هزار واحد طرح نهضت ملی

  تاريخ:اول اسفند 1400 ساعت 15:23   |     کد : 245479   |     مشاهده: 1295
به گزارش صنعت نیوز،مدیرعامل بانک مسکن گفت: سهم بانک مسکن در طرح نهضت ملی ساخت ۲۱۰ هزار واحد است که تاکنون برای بیش از ۱۵۰ هزار واحد این طرح تامین مالی انجام شده است.

 به گزارش صنعت نیوز،مدیرعامل بانک مسکن گفت: سهم بانک مسکن در طرح نهضت ملی ساخت ۲۱۰ هزار واحد است که تاکنون برای بیش از ۱۵۰ هزار واحد این طرح تامین مالی انجام شده است.

آقای محمود شایان در هشتمین همایش سالانه اقتصاد مقاومتی با عنوان مسکن؛ پیشران تولید افزود: مسکن برای حرکت صنایع، افزایش اشتغال، کمک به اقتصاد خانوار‌ها و در نهایت رشد اقتصادی کشور بسیار اهمیت دارد.
 
وی گفت: تسهیلات باید به سمت تولید هدایت شود و بهترین روش اعطای تسهیلات مشارکت مدنی است. تا پایان دی ماه سال ۱۴۰۰، بانک‌ها بیش از ۲ هزار و ۲۰۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات پرداخت کردند که پیش‌بینی می‌شود این رقم تا پایان سال به ۲ هزار و ۷۰۰ هزار میلیارد تومان برسد.
 
مدیرعامل بانک مسکن افزود: در ۱۰ ماه سال جاری حدود ۱۲۵ هزار میلیارد تومان در سیستم بانکی به بخش مسکن اختصاص داده شده است که سهم بانک مسکن ۲۹ درصد معادل ۳۵ هزار میلیارد تومان است.
 
وی با اشاره به پیشرفت دانش و فناوری در بخش مسکن گفت: این موضوع موجب رونق دانش و فناوری داخلی در ساخت مسکن و تنوع و فراوانی مصالح تولید داخلی کشور و عدم وابستگی به واردات خواهد شد.
 
شایان ادامه داد: بخش مسکن، بخش مستقلی در اقتصاد کشور است که به افزایش اشتغال، بهبود اقتصاد خانوار‌ها و رشد اقتصادی کمک می‌کند.
 
وی با بیان اینکه بخش مسکن به طور مستقیم ۵ درصد و به طور غیرمستقیم ۱۲ درصد در تولید ناخالص داخلی سهم دارد، گفت: بخش زیادی از نقدینگی کل کشور در بخش مسکن صرف می‌شود؛ بنابراین هرچه ارزش افزوده مسکن بیشتر باشد، سرمایه‌گذاری در این بخش نیز افزایش می‌یابد.
 
مدیر عامل بانک مسکن با تاکید بر اینکه برای تامین مالی ابزار‌های مختلفی وجود دارد، تصریح کرد: روش‌های تامین مالی از طریق تجمیع وجوه مالی، رسوب مانده حساب‌های دولتی، انتشار و فروش اوراق، توزیع منابع مالی صندوق‌های بازنشستگی، تمرکز بخش قابل توجهی از بودجه سازمان‌های دولتی نظیر بودجه نوسازی مدارس، تامین مالی از طریق زنجیره تامین و استفاده از بازار‌های نوین تامین مالی اعم از ریالی و ارزی می‌تواند انجام شود.
 
وی افزود: در بانک مسکن برنامه‌ریزی شده تا از انواع حساب‌های صندوق پس‌انداز مسکن جوانان و اوراق گواهی حق تقدم تسهیلات، تسهیلات تبصره‌ای قوانین بودجه سنواتی، تسهیلات بدون سپرده از محل منابع داخلی و از محل انتشار اوراق رهنی برای تامین مالی استفاده شود.

http://www.sanatnews.ir/News/1/245479
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است