چهارشنبه 12 ارديبهشت 1403

پهلوگیری هشت فروند کشتی حامل نهاده‌های دامی در بندر امام

  تاريخ:نهم اسفند 1400 ساعت 10:01   |     کد : 245793   |     مشاهده: 1441
به گزارش صنعت نیوز،مدیرکل شرکت پشتیبانی امور دام خوزستان از پهلوگیری هشت فروند کشتی حامل نهاده‌های دامی در اسکله اصلی بندر امام خمینی (ره) خبرداد.

 به گزارش صنعت نیوز،مدیرکل شرکت پشتیبانی امور دام خوزستان از پهلوگیری هشت فروند کشتی حامل نهاده‌های دامی در اسکله اصلی بندر امام خمینی (ره) خبرداد.

حمید بدوی افزود: این کشتی‌ها حامل ۳۵۰ هزار تُن نهاده‌های دامی است.
 
وی گفت: بخشی از این محموله‌ها توسط شرکت پشتیبانی امور دام کشور و بخشی نیز توسط شرکت‌های بخش خصوصی انجام شده است.
 
مدیرکل پشتیبانی امور دام خوزستان افزود: بخش مهمی از محموله این کشتی‌ها به صورت مستقیم با شبکه حمل‌و‌نقل جاده‌ای و ریلی به نقاط محتلف کشور حمل می‌شود.
 
بدوی با اشاره به افزایش پهلوگیری کشتی‌های حامل نهاده‌های دامی در اسفند ماه خبر داد و افزود: جنگ اوکراین هیچ تأثیری در میزان واردات نهاده‌های دامی به کشور ندارد.
 
مدیرکل پشتیبانی امور دام خوزستان با اشاره به اینکه بخش مهم نهاده‌های دامی از کشور‌های رومانی، صربستان، آرژانتین و رزیل وارد کشور می‌شود افزود: واردات نهاده‌های دامی طبق برنامه توسط بخش دولتی و شرکت‌های خصوصی انجام می‌شود.
 
وی گفت: یک فروند کشتی حامل نهاده‌های دامی در لنگرگاه بندر امام خمینی (ره) در انتظار نوبت برای پهلوگیری در اسکه این بندر است.
 
بر اساس اعلام اداره کل بنادر و دریانوردی خوزستان هم اکنون حدود ۲.۱ میلیون تُن نهاده‌های دامی و غلات در انبار‌های بندر امام خمینی (ره) وجود دارد که می‌بایست تا پایان امسال از انبار‌های این بندر تخلیه و حمل شود.
 
حدود ۸۵ درصد حجم کالا‌های اساسی مورد نیاز کشور از طریق بندر امام خمینی (ره) وارد کشور می‌شود.
 
در سال جاری حدود ۱۷ میلیون تُن کالای اساسی از طریق بندر امام خمینی (ره) وارد کشور شده است.

http://www.sanatnews.ir/News/1/245793
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است