جمعه 7 ارديبهشت 1403

بازیهای آسیایی مهمترین هدف تکواندو

بازیهای آسیایی مهمترین هدف تکواندو
  تاريخ:سی و يکم فروردين 1401 ساعت 15:53   |     کد : 256614   |     مشاهده: 1018
به گزارش صنعت نیوز، سرمربی تیم ملی تکواندو گفت: تکواندو رویداد‌های مختلفی پیش رو دارد، اما مهمترین هدف ما حضور موفق در بازی‌های آسیایی هانگژو است.
به گزارش صنعت نیوز، سرمربی تیم ملی تکواندو گفت: تکواندو رویداد‌های مختلفی پیش رو دارد، اما مهمترین هدف ما حضور موفق در بازی‌های آسیایی هانگژو است.
 
بیژن مقانلو درباره برگزاری رقابت‌های انتخابی تیم ملی تکواندو گفت: با وقفه‌ای که برای برگزاری انتخابی‌های تیم ملی داشتیم، سرانجام این مسابقات برگزار شد و سعی کردیم با در نظر گرفتن برخی غربالگری ها، بهترین‌های ایران با هم رقابت کنند.
 
وی با بیان اینکه رویداد‌های مختلفی پیش روی تیم ملی تکواندو قرار دارد، افزود: تیم ملی برای مسابقات قهرمانی آسیا آماده می‌شود و بازی‌های آسیایی هانگژو مهمترین هدف ما است. بین این مسابقات هم رقابت‌های گرندپری (جایزه بزرگ) را در صورت فراهم شدن شرایط پیش رو داریم.
 
سرمربی تیم ملی تکواندو در خصوص نفرات حاضر در پیکار‌های انتخابی تیم ملی گفت: نفرات اول و دوم دو دوره گذشته جام باشگاه‌های آسیا، فجر و ریاست فدراسیون جهانی، مسابقات قهرمانی آسیا، جهانی و المپیک نوجوانان، دانشجویان جهان و نفرات نخست لیگ برتر و نقش جهان در مرحله اول مسابقات انتخابی تیم ملی حضور داشتند.
 
وی افزود: چهار تکواندوکار در اردوی تیم ملی داریم که مجوز حضور در رقابت‌های گرندپری را دارند و نفرات برتر انتخابی‌ها به آن‌ها اضافه می‌شوند که برای اعزام به مسابقات آسیایی باید در انتخابی دیگری شرکت کنند تا بهترین‌ها در تیم ملی قرار بگیرند.

اعزام به گرندپری با تصمیم فدراسیون
 
مقانلو در خصوص تصمیم فدراسیون تکواندو نسبت به اعزام تکواندوکاران برای رقابت‌های گرند پری گفت: سیاست فدارسیون در این خصوص مهم است، زمان نزدیکِ برخی مسابقات نسبت به هم و مسافت کشور‌های برگزار کننده هم اهمیت دارد. با این حال مدال آوران المپیک‌های قبلی تکواندوکارانی هستند که رده زیر ۱۰ را در رتبه بندی المپیکی دارند، یعنی حضور ورزشکاران در کوران مسابقات روی نتایج آن‌ها تاثیرگذار است.

تیم ملی پختگی لازم را ندارد
 
وی با بیان اینکه حال تکواندو ایران خوب نیست، افزود: زمانی ما قهرمان جهان و آسیا بودیم، در بازی‌های آسیایی مدال‌های مختلفی کسب کردیم و در رتبه بندی المپیکی جایگاه بسیار خوبی داشتیم، اما حالا فقط چهار ورزشکار داریم که سهمیه حضور در مسابقات گرندپری را دارند و تیم پختگی لازم را ندارد تا بتواند مقابل حریفان عرض اندام کند.
 
سرمربی تیم ملی تکواندو گفت: باید اعتماد بنفس تکواندوکاران را تقویت کنیم و امیدوارم در این زمان فشرده بتوانیم، این کار مهم را انجام دهیم. کار سختی داریم و جامعه تکواندو هم باید حوصله کند. تیم ملی تکواندو جوان شده است و زمان نیاز دارد.

http://www.sanatnews.ir/News/1/256614
Share

بازیهای آسیایی مهمترین هدف تکواندوبازیهای آسیایی مهمترین هدف تکواندو
آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است