پنج شنبه 20 ارديبهشت 1403

والیبال قهرمانی جهان: تقابل بلند قامتان ایران با مردان سرزمین نیل

والیبال قهرمانی جهان: تقابل بلند قامتان ایران با مردان سرزمین نیل
  تاريخ:هفتم شهريور 1401 ساعت 09:36   |     کد : 269365   |     مشاهده: 843
به گزارش صنعت نیوز، تیم ملی والیبال کشورمان امشب در دومین بازی خود در رقابت‌های قهرمانی جهان باید به مصاف مصر برود.
به گزارش صنعت نیوز، تیم ملی والیبال کشورمان امشب در دومین بازی خود در رقابت‌های قهرمانی جهان باید به مصاف مصر برود.

تیم ملی والیبال کشورمان امشب در دومین بازی خود در رقابت‌های قهرمانی جهان از ساعت ۲۰ به وقت تهران باید به مصاف مصر برود. این تیم در مسابقات جام ملت‌های آفریقا موفق شد عنوان قهرمانی را به دست آورد.

تیم‌های ملی والیبال ایران و مصر تاکنون ۱۲ بار در طول تاریخ به مصاف هم رفته‌اند که سهم مصری‌ها ۴ برد و سهم ایران ۸ پیروزی بوده است.

نخستین رویارویی ۲ تیم بر می‌گردد به فینال بازی‌های همبستگی کشور‌های اسلامی در سال ۲۰۰۵ که ایران موفق شد مصر را شکست دهد و ضمن قهرمانی در آن رقابت‌ها مدال طلا را به دست آورد.

همچنین نخستین شکست تیم ملی والیبال ایران مقابل مصر هم در انتخابی لیگ جهانی ۲۰۱۰ بود که مصر موفق شد در ۲ بازی پشت سر هم و با نتایج مشابه ۳ بر صفر ایران را شکست دهد و مانع حضور تیم ملی والیبال کشورمان به لیگ جهانی شد.

در آن زمان هدایت تیم ملی والیبال کشورمان بر عهده مرحوم حسین معدنی بود. این پایان کار نبود و ۳ سال بعد از آن تیم ملی والیبال کشورمان موفق شد جبران مافات کرد و در ۲ بازی پشت سر هم و با نتایج ۳ بر صفر از پیش رو بردارد و نخستین بار در سال ۲۰۱۳ به لیگ جهانی صعود کرد.

آخرین مصاف تیم ملی والیبال کشورمان برابر مصر در مسابقات قهرمانی جهان در سال ۲۰۱۹ بود که ملی پوشان کشورمان در آن مسابقه با نتیجه ۳ بر یک از حریف خود شکست خوردند. پیش از این مسابقه و در مرحله گروهی المپیک ۲۰۱۶ برزیل تیم ملی والیبال کشورمان موفق شد با نتیجه ۳ بر صفر برابر مصر به پیروزی دست پیدا کند.

تاریخچه بازی‌های تیم ملی والیبال ایران مقابل مصر به شرح زیر است:

بازی‌های همبستگی کشور‌های اسلامی ۲۰۰۵
ایران ۳ - مصر ۲

انتخابی لیگ جهانی ۲۰۱۰
ایران صفر - مصر ۳

جام قهرمانان بزرگ جهان ۲۰۰۹
ایران ۳ - مصر ۲

قهرمانی جهان ۲۰۱۰
ایران صفر - مصر ۳

جام جهانی ۲۰۱۱
ایران ۳ - مصر صفر

انتخابی لیگ جهانی ۲۰۱۳
ایران ۳ - مصر صفر

بازی‌های همبستگی کشور‌های اسلامی ۲۰۱۳
ایران ۳ - مصر یک

جام جهانی ۲۰۱۵
ایران ۳ - مصر صفر

المپیک ۲۰۱۶ برزیل
ایران ۳ - مصر صفر

جام جهانی ۲۰۱۹
ایران یک - مصر ۳

بیستمین دوره مسابقات والیبال قهرمانی جهان در سال ۲۰۲۲ به میزبانی ۲ کشور لهستان و اسلوونی در حال برگزاری است و تیم ملی کشورمان در اولین بازی خود روز شنبه به مصاف آرژانتین رفت و در پایان موفق شد حریف خود را با نتیجه ۳ بر ۲ شکست دهد.

http://www.sanatnews.ir/News/1/269365
Share

والیبال قهرمانی جهان: تقابل بلند قامتان ایران با مردان سرزمین نیلوالیبال قهرمانی جهان: تقابل بلند قامتان ایران با مردان سرزمین نیلوالیبال قهرمانی جهان: تقابل بلند قامتان ایران با مردان سرزمین نیلوالیبال قهرمانی جهان: تقابل بلند قامتان ایران با مردان سرزمین نیل
آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است