جمعه 14 ارديبهشت 1403

غار دوره پارينه سنگي وارد ليست آثار ملي شد

  تاريخ:شانزدهم شهريور 1388 ساعت 12:48   |     کد : 27205   |     مشاهده: 1429
به گزارش صنعت نیوز، يک غار دوره پارينه سنگي فارس در فهرست آثار ملي کشور از سوي سازمان ميراث فرهنگي،صنايع دستي و گردشگري استان ثبت شد .

به گزارش خبرنگار گروه گردشگری صنعت نیوز، يک غار دوره پارينه سنگي فارس در فهرست آثار ملي کشور از سوي سازمان ميراث فرهنگي،صنايع دستي و گردشگري استان ثبت شد .

رئيس سازمان ميراث فرهنگي،صنايع دستي و گردشگري استان فارس با بيان اين مطلب گفت:غار اسکان در قسمت شرقي شهرستان کازرون و به فاصله تقريبي 7 کيلومتر از آن واقع شده است.

محمد رضا بذرگر افزود:روستاي اسکان در قسمت شمالي اين غار و در حدود سه کيلومتري آن واقع شده است و علت نامگذاري غار بر همين اساس بوده است.

وي تصريح کرد:غار اسکان در ارتفاع 896 متري از سطح دريا در منطقه اسکان عشاير و در ارتفاع 16 متر بالاتر از سطح زمين هاي اطراف واقع شده است.عرض دهانه غار 12 متر ، ارتفاع دهانه غار 10 متر و عمق آن20 متر است و داراي چشم انداز نسبتا وسيعي است .

بذرگر اضافه کرد: اين سازمان با توجه به ويژگي‌‌هاي اين اثر تاريخي درسال گذشته اقدام به بررسي و شناسايي آن کرده که با توجه به بررسي‌ها و پژوهش‌هاي باستان شناسي غار مشاهداتي بدست آمد که براساس آن اين غار بيشتر از نوع غارهاي آهکي منطقه کازرون است .

وي ادامه داد: اين غار پس از تکميل مطالعات با توجه به ارزش‌هاي تاريخي و باستاني جهت ثبت در فهرست آثار ملي ايران معرفي شد و هم اکنون پس از طي مراحل و تشريفات قانوني لازم در اين فهرست به ثبت رسيده است .

http://www.sanatnews.ir/News/1/27205
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است