شنبه 15 ارديبهشت 1403
مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران در آیین بدرقه سفیران نوسازی بم مطرح کرد؛

تاکید بر ظرفیت حادثه بم برای بازآفرینی شهری

تاکید بر ظرفیت حادثه بم برای بازآفرینی شهری
  تاريخ:سوم دی 1401 ساعت 11:13   |     کد : 272501   |     مشاهده: 589
به گزارش صنعت نیوز، معاون وزیر راه و شهرسازی در آیین بدرقه سفیران نوسازی شهرستان بم به ۱۰۰ شهر بزرگ کشور گفت: باید از ظرفیت حادثه بم به خوبی برای بازآفرینی شهری استفاده کرد.
به گزارش صنعت نیوز، معاون وزیر راه و شهرسازی در آیین بدرقه سفیران نوسازی شهرستان بم به ۱۰۰ شهر بزرگ کشور گفت: باید از ظرفیت حادثه بم به خوبی برای بازآفرینی شهری استفاده کرد.

معاون وزیر راه و شهرسازی در آیین بدرقه سفیران نوسازی شهرستان بم به ۱۰۰ شهر بزرگ کشور گفت : باید از ظرفیت حادثه بم به خوبی برای بازآفرینی شهری استفاده کرد.

محمد آیینی در این نشست با اشاره به اینکه ۵۰ درصد بناهای ناپایدار در روستاهای کشور نوسازی و مقاوم سازی شده است ، گفت : متاسفانه عملکرد در حوزه شهری از این بابت رضایت بخش نیست و ۱۵ درصد است .

دبیر ستاد ملی بازآفرینی شهری پایدار با اشاره به سه مشخصه اصلی بافت‌های فرسوده شهری‌ (‌ریزدانگی،ناپایداری و نفوذ ناپذیری) گفت: بافت های فرسوده مستعدترین فضا برای بدترین فاجعه های انسانی و مالی در خود را دارند.

مدیر عامل شرکت بازآفرینی شهری ایران با اشاره به ۵بسته تشویقی در حوزه محلات هدف بازآفرینی شهری گفت: شهرداری‌ها با توجه به تکلیف قانون‌گذار موظف هستند حداقل ۵۰ درصد برای عوارض پروانه و تراکم ساخت تخفیف دهند و حتی تا ۱۰۰ درصد تخفیف اعمال و معادل‌ آن‌ را از دولت دریافت کنند .

آئینی، درباره بسته تشویقی تسهیلات بانکی ارایه شده در بافت‌های فرسوده نیز توضیحاتی ارایه کرد و گفت: در این خصوص بحث تسهیلات بانکی ذیل طرح نهضت ملی مسکن است و در بافت‌های فرسوده بانک‌ها موظفند بدون لحاظ شرایط چهارگانه نهضت ملی مسکن مثل فرم «ج» و سکونت پنج‌ساله، وام را پرداخت کنند.

معاون وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: در کلانشهر تهران ۴۵۰ میلیون تومان، در مراکز استان‌ها ۴۰۰میلیون و دیگر شهرها ۳۵۰ میلیون تومان وام در قالب نهضت ملی مسکن به واحدهای بافت فرسوده پرداخت می‌شود.

http://www.sanatnews.ir/News/1/272501
Share

تاکید بر ظرفیت حادثه بم برای بازآفرینی شهریتاکید بر ظرفیت حادثه بم برای بازآفرینی شهری
آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است