سه شنبه 18 ارديبهشت 1403

راهکار خانه دار شدن افراد بی بضاعت

  تاريخ:پانزدهم دی 1387 ساعت 09:16   |     کد : 13829   |     مشاهده: 733
به گزارش صنعت نیوز، وزیر تعاون درباره خانه دار شدن افراد بی بضاعت گفت: این افراد می توانند برای خانه دار شدن از راه دستگاه های حمایتی مانند کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی وارد عمل شوند.

به گزارش خبرنگار گروه راه و ساختمان صنعت نیوز، وزیر تعاون درباره خانه دار شدن افراد بی بضاعت گفت: این افراد می توانند برای خانه دار شدن از راه دستگاه های حمایتی مانند کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی وارد عمل شوند.

محمد عباسی با تقسیم بندی قشرهای جامعه به 3 گروه در زمینه خانه دار شدن افزود: دسته نخست با دارا بودن تمکن مالی لازم حتی بیش از الگوی مصرف می توانند 100 یا 200 متر و بیشتر هم برای خودشان خانه آماده کنند.

وی گفت: تعداد زیادی از مردم با توجه به هزینه مسکن و تورم موجود، نمی توانند همه مبلغ تهیه یک خانه را فراهم کنند، بنابراین طرح مسکن مهر به علت حذف مبلغ زمین، مناسب این دسته است.

عباسی درباره دسته سوم افزود: در داخل این دسته از حدود 3 میلیون و 700 هزار نفری که ثبت نام کرده اند، بعضی ها واجد شرایط هستند اما هیچ بضاعتی ندارند.

وزیر تعاون گفت: این عده از افراد که هیچ بضاعتی ندارند قرار شد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی ساماندهی شوند.

وی با بیان اینکه سهم آورده افراد بی بضاعت از طریق این دو نهاد مشخص می شود افزود: جز این راه، راه دیگری وجود ندارد.

عباسی گفت: اگر تصور شود که عده ای بدون مشارکت و همکاری برایشان مسکن ساخته می شود، احتمال دارد خیلی از افرادی که آمادگی لازم را هم دارند، خودشان را کنار بکشند و شاهد کاهش مشارکت مردم باشیم.

وی با بیان اینکه طرح جدیدی برای خانه دار شدن افراد بی بضاعت در دست نیست افزود: بهتر است که با نظم دادن به طرح مسکن مهر، افراد بی بضاعت از طریق دستگاه های حمایتی وارد عمل شوند.

وزیر تعاون در پاسخ به اینکه منظورتان از القائات منفی برخی رسانه ها درباره طرح مسکن مهر چه رسانه هایی است گفت: مسئله این است که رسانه ها در جلوه دادن حقیقی کارها موثرند و من هم از آنها تشکر می کنم.

عباسی افزود: در ارتباط با موضوع طرح های دولت به ویژه طرح مسکن مهر ممکن است برداشت های متفاوتی وجود داشته باشد که این برداشت ها هم در سایت ها، هم در رسانه ها و هم در افراد می تواند وجود داشته باشد.

وی گفت: رسانه ها چون ابراز صریح می کنند، دیدگاه هایشان به طور آشکار وجود دارد هر چند در برخی دیگر از افراد جامعه هم ممکن است اینگونه باشد.

عباسی افزود: حرف من این است که در طرح هایی که منفعت عام مردم در کار است همه باید در مرحله اول، امید ایجاد کنیم.

وی با بیان اینکه انتقادش از رسانه ها مربوط به منطقی برخورد نکردن برخی رسانه ها با اصل موضوع مسکن مهر بوده است گفت: یکی از بخش های همراه جریان طرح مسکن مهر، رسانه ها هستند که با پیگیری موضوع و ارائه راهکارهای مناسب ما را یاری می کنند و من از این بابت از آنها تشکر می کنم.

 

http://www.sanatnews.ir/News/1/13829
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است