چهارشنبه 19 ارديبهشت 1403
معاون وزير مسکن:

تعادل بازار مسکن سال آينده تقويت مي شود

  تاريخ:هجدهم اسفند 1387 ساعت 11:34   |     کد : 17468   |     مشاهده: 725
به گزارش صنعت نیوز، معاون وزير مسكن و شهرسازي با اشاره به افزايش ساخت و ساز گفت : تعادل بازار مسکن در سال آينده تقويت مي شود.

به گزارش خبرنگار گروه راه و ساختمان صنعت نیوز، معاون وزير مسكن و شهرسازي با اشاره به افزايش ساخت و ساز گفت : تعادل بازار مسکن در سال آينده تقويت مي شود.

منوچهر خواجه‌ دلويي ، با اشاره به افزايش توليد مسکن درباره پيش بيني بازار خريد و فروش مسکن تصريح کرد‌: سال آينده

رکود خريد و فروش ادامه خواهد داشت.

وي گفت: با توجه به افزايش توليد مسکن و ساخت و ساز ، فضاي فعاليت مهندسان و کاردان هاي فني ساختمان در اين بازار بسيار مطلوب است.

خواجه دلويي با اشاره به پروانه هاي ساختماني صادر شده گفت: در 10 ماه امسال بيش از 700 هزار پروانه ساختماني صادر شده که در مقايسه با مدت مشابه سال قبل،

چهار درصد بيشتر است.

معاون امور مسکن و ساختمان وزارت مسکن و شهرسازي ، افزايش صدور پروانه ساختماني و هدايت بخشي از تقاضا به طرح مسکن مهر را در کاهش قيمت مسکن موثر دانست و گفت : با ادامه ساخت و سازها ، قيمت ها در بازار مسکن متعادل تر مي شود.

خواجه دلويي افزود : زماني که رکود بر بازار مسکن حاکم مي ‌شود، فروشندگان و دارندگان مسکن مجبور مي شوند قيمت ها را کاهش دهندکه به روند نزولي قيمت مسکن کمک کرده است.

صدور پروانه هاي ساختماني در سال گذشته از يک ميليون و 100 هزار فقره گذشت که در مقايسه با سال قبل از آن حدود 40 درصد افزايش داشت .

پروانه هاي ساختماني صادر شده در سال 85 در مقايسه با سال قبل از آن نيز 25 درصد رشد داشت.

در نيمه نخست امسال پروانه هاي ساختماني صادر شده در شهرها و روستاها در مقايسه با مدت مشابه پارسال 20 درصد بيشتر است.

بر اساس اين گزارش، عصر امروز همايش دو روزه مشترک ايران و چين به منظور تبادل تجربه با سازندگان و مهندسان ايراني در اجراي طرح هاي بزرگ‌، شيوه‌هاي تجهيز منابع مالي مجموعه‌هاي بزرگ و انتقال تجارب انبوه‌سازي، طراحي و معماري ساختمان‌هاي مدرن در تهران آغاز بکار مي کند.

 

http://www.sanatnews.ir/News/1/17468
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است