چهارشنبه 19 ارديبهشت 1403

ساخت بیش از دو میلیون واحد مسکونی توسط بنیاد مسکن از بدو تاسیس

  تاريخ:بيست و دوم فروردين 1388 ساعت 12:45   |     کد : 18855   |     مشاهده: 615
به گزارش صنعت نیوز، قائم مقام ولی فقیه در بنیاد مسکن گفت:بنیاد مسکن انقلاب اسلامی که بعد از پیام امام تشکیل شد، توانسته خدمات بزرگی به مردم محروم ارائه داده و تاکنون بیش از دو میلیون و 279 هزار و 770 واحد مسکن بسازد.

به گزارش خبرنگار گروه راه و ساختمان صنعت نیوز، قائم مقام ولی فقیه در بنیاد مسکن گفت:بنیاد مسکن انقلاب اسلامی که بعد از پیام امام تشکیل شد، توانسته خدمات بزرگی به مردم محروم ارائه داده و تاکنون بیش از دو میلیون و 279 هزار و 770 واحد مسکن بسازد.

وی گفت : این بنیاد در سال 1387، 497 هزار و 259 واحد در دست اقدام داشته که در این ایام سالگرد 217 هزار و 946 واحد را تحویل مردم خواهد داد.

محمد علی رضایی با ارائه گزارشی از فعالیت های بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اظهارداشت :مشکل مسکن عجیب است و اگر مطالعه کنید می بینید برخی افراد در کنار خیابان و بیابان رشد می کنند و دارای سرپناه نمی شوند ولی در بعضی کشورها این مشکل قابل حل است یکی از این کشورها که مشکل مسکن آن قابل حل است ایران است. امام در 21 فروردین سال 58 فرمانی صادر کردند که در آن مشکل مسکن را مطرح کردند و راه حل هایی ارائه دادند.

وی تصریح کرد: قسمتی از پیام امام در خصوص راهکارهای حل مشکل مسکن به این شرح است، "مساله مسکن یکی از مصیبت بارترین مشکلات مردم ما بود که بسیاری در حسرت خانه ای بودند و تمام عمر خود را زیر بار سود جویان بر سر می بردند تا پناهگاهی برای خود دست و پا کنند و در اتاق های تنگ به سر می بردند و در آمد ناچیزی برای ا جاره می دادند و این میراث شوم برای ملت ما باقی مانده و نظام اسلامی این ظلم را تحمل نمی کند و حداقل حقوق فرد این است که باید مسکن داشته باشد و بر دولت اسلامی است که برای این مساله مهم چاره بیندیشد. اینجانب حسابی به شماره 100 در بانک ملی افتتاح کرده و از همه درخواست می کنم برای کمک به محرومان به این حساب پول واریز کنند."

رضایی خاطر نشان ساخت :بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بعد از پیام امام تشکیل شده و توانسته خدمات بزرگی به مردم محروم دهد. کل مسکنی که بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ساخته بیش از دو میلیون و 279 هزار و 770 واحد است و در سال 1387، 497 هزار و 259 واحد در دست اقدام داشته که در این ایام سالگرد 217 هزار و 946 واحد را تحویل مردم خواهد داد.در خصوص مسکن روستایی روستاییان بر اثر سیل خانه هایشان آسیب می دید و بنیاد مسکن به بهسازی آن پرداخت. از زمان واگذاری این ماموریت بنا بوده سال 200 واحد ساخته شود که در تاریخ ایران بی نظیر است تا به امروز بیش از 800 هزار واحد مسکونی در روستاها ساخته شده و مردم مستقر شدند.

وی در ادامه افزود:در سال 1387، 387 هزار واحد در دست اقدام داشته که اکثر آن افراد در آن ساکن خواهند بود.بنیاد مسکن در روستاها طرح های هادی اجرا می کند و برای دسترسی به وسیله نقلیه مصوب شده که این طرح ها اجرا شود و یا تعریض معابر روستایی که 18 هزار و 955 طرح هادی روستایی آماده شده و 10 هزار و 842 طرح هادی روستایی در کشور اجرا شده و تعریض در کوچه های روستایی کارش اجرا شده است.

قائم مقام ولی فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اظهار داشت :اگر مطالعه کنید بم و روستاهای اطراف آن که در اثر زلزله خراب شد تنها نهاد مسوول در این میان بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بود که بیش از 70 هزار واحد را بازسازی کرد. در قشم و بندر عباس هم 50 هزار واحد را بازسازی کرد.آموزش ناظران فنی جهت روستاها که بیش از هزار نفر از مهندسین در روستاها آموزش دیدند تا بر ساخت و سازهای روستایی ناظر باشند. از کارهای دیگر بنیاد مسکن، سند دار کردن خانه های روستایی است. باواگذار شدن این ماموریت به بنیاد بسیاری از سندهای خانه های روستایی صادر و در اختیار مردم قرار گرفته است.

وی در ادامه افزود:بنیاد سعی کرده انجمن خیرین مسکن ساز را سامان دهد تا خانه های خراب را ساماندهی کند. 200 هزار تعمیرات برای مستندان و 170 هزار صدور سند خانه های روستایی و 480 طرح های هادی روستایی در سال 1388 اجرا خواهد کرد.

رضایی در پایان سخنان خود گفت :عده ای واقعا گرفتارند ومی خواهند فرزندان خود را سامان دهند ولی به خاطر نداشتن مسکن مشکل دارند. بیایید دست به دست هم دهیم و برای تقویت این نهاد مقدس که مورد عنایت رهبری است که فرمودند حساب 100 منشا خیرات و برکات برای مردم محروم بوده همچنان باقی باشد تا مردم با گذشت برای محرومین انفاق کنند، شما هم انفاق کنید تا این نهادی که در راس آن آیت الله رسولی محلاتی و در راس کارهای اجرایی آن آقای مهندس تابش و نیروهای مخصوص و از خود گذشته ای دارد بتواند در خدمت به مردم گام های موثری بردارد. خدا گفته کسی که عمل صالح کند و مومن باشد خدا سعی آن راجبران می کند.از رهبری به علت عنایت خاص به این نهاد تشکر می کنم از دولت، بانک ها و شهرداری ها و کسانی که این نهاد مقدس را تقویت می کند صمیمانه تشکر می کنم.

 

http://www.sanatnews.ir/News/1/18855
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است