چهارشنبه 19 ارديبهشت 1403
تابش :

اعتبارات عمران روستايي بنياد مسکن 4 برابر شده است

  تاريخ:بيست و سوم فروردين 1388 ساعت 08:40   |     کد : 18881   |     مشاهده: 691
به گزارش صنعت نیوز، اعتبارات ملي بخش عمران مسکن روستايي از 50 ميليارد تومان پارسال به 215 ميليارد تومان در سال جاري افزايش يافته است.

به گزارش خبرنگار گروه راه و ساختمان صنعت نیوز، اعتبارات ملي بخش عمران مسکن روستايي از 50 ميليارد تومان پارسال به 215 ميليارد تومان در سال جاري افزايش يافته است.

رئيس بنياد مسکن انقلاب اسلامي امروز در گردهمايي سراسري مسئولان و مديران بنياد که با حضور وزير مسکن و شهرسازي

برگزار شد ، افزود : سهم اعتبارات استاني مسکن روستايي نيز از 230 ميليارد تومان در سال 87 به 350 ميليارد تومان در سال 88 رسيده است.

عليرضا تابش 1388 را سال فعاليت چشمگير در بخش عمران روستايي اعلام کرد و گفت : طرح هاي هادي در 3500 روستا اجرا مي شود.

رئيس بنياد مسکن انقلاب اسلامي گفت : تاکنون طرح هادي 20 هزار روستا تهيه شده و در 8 هزار روستا اجرا شده است.

تابش با بيان اينکه با اجراي طرح جامع نوسازي و بهسازي مسکن روستايي سالانه 200 هزار واحد ساماندهي شده است ، گفت : از سال 84 تا 86 بهسازي و نوسازي 600 هزار واحد مسکن روستايي آغاز شده و تاکنون 500 هزار واحد پايان يافته است.

وي از افزايش 15 درصدي وام ساخت مسکن روستايي در سال جاري خبر داد و گفت: اين تسهيلات از 7 و نيم ميليون تومان به 8 و نيم ميليون تومان رسيده است.

رئيس بنياد مسکن گفت : با وجود برخي مشکلات بانکي ، با حمايت وزارت مسکن و شهرسازي بانک ها 2 هزار ميليارد تومان قرارداد در اين بخش با متقاضيان منعقد کردند که 1300 ميليارد تومان آن پرداخت شده است.

تابش در ادامه با اشاره به مشارکت بنياد مسکن در ساخت مسکن شهري گفت : سالانه 50 هزار واحد مسکوني شهري با همکاري اين بنياد ساخته مي شود و به دستور رئيس جمهور ساخت مسکن مهر در شهرهاي زير 25 هزار نفر جمعيت به بنياد مسکن واگذار شده که در همه استان ها فعال است .

وي ساخت سالانه 10 هزار واحد مسکوني با مشارکت خيرين مسکن سازي را از برنامه هاي بنياد مسکن اعلام کرد.

تابش درباره صدور سند مالکيت واحدهاي مسکوني روستايي گفت: تاکنون بيش از يک ميليون و 975 هزار سند مالکيت صادر شده که يک ميليون و 296 هزار سند در

برنامه چهارم انجام شده است.

رييس بنياد مسکن انقلاب اسلامي پيش بيني کرد تا پايان امسال بيش از 354 هزار واحد مسکوني روستايي ديگر سنددار شود.

وي گفت :ظرفيت بالايي در بنياد مسکن در بخش هاي توليدي و اجراي طرح هاي زيربنايي ايجاد شده که آماده مشارکت در توسعه کشور است.

تابش همچنين با اشاره به بازسازي مناطق سيل زده چابهار در سيل دو سال قبل گفت : در روزهاي گذشته نيز برخي مناطق از سيل اسيب ديد که بنياد مسکن تسهيلات لازم را براي بازسازي اين مناطق پرداخت مي کند.

 

http://www.sanatnews.ir/News/1/18881
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است