چهارشنبه 19 ارديبهشت 1403

امکان پایش کیفی آب و کیفیت پساب با محصولی ایران‌ساخت

امکان پایش کیفی آب و کیفیت پساب با محصولی ایران‌ساخت
  تاريخ:بيست و دوم فروردين 1401 ساعت 11:58   |     کد : 246372   |     مشاهده: 1011
به گزارش صنعت نیوز، یک شرکت دانش‌بنیان محصولاتی ساخته که کاربرد آن‌ها اندازه‌گیری متغیرهای تضمین کیفیت آب آشامیدنی و پایش کیفیت پساب است.
به گزارش صنعت نیوز، یک شرکت دانش‌بنیان محصولاتی ساخته که کاربرد آن‌ها اندازه‌گیری متغیرهای تضمین کیفیت آب آشامیدنی و پایش کیفیت پساب است.
 
مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان با بیان این‌که پایشگر‌های کیفی آب و پساب محصولات تولیدی این شرکت هستند، گفت: این آنالایزر‌ها با توجه به شرایط داخل و نوسانات برق کشور طراحی شده است و شرکت‌های آب و فاضلاب خریداران آن هستند.
 
 
آقای شهاب زرین قبایی افزود: آنالایزر‌های برخط متغیرهایی را ااندازه گیری می کنند که برای تضمین کیفیت آب آشامیدنی هستند و رابطه مستقیم با سلامتی دارند، همچنین پایش کیفیت پساب نیز صورت می‌گیرد.
 
 
وی اضافه کرد: آنالایزر‌ها مقادیر مختلفی مانند کلر را بررسی می‌کنند، اگر میزان کلر از حد میزان بالاتر باشد خطراتی از قبیل سرطان را در پی دارد یا درصورتی‌که مقدار آن کم باشد آب استریل نمی‌شود، درنتیجه باید در یک حد مجاز قرار بگیرد.
 
مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان گفت: این محصولات درگذشته از کشور‌های آلمان و آمریکا وارد کشور می‌شد، اما در حدود ۳ سال است که با بومی‌سازی آن بیشتر شهر‌های ایران از محصول داخلی استفاده می‌کنند.
 
این محصولات در محل‌های مختلف مانند خروجی تصفیه‌خانه‌های آب برای کنترل میزان کلر، در شبکه برای جلوگیری از ورود آلودگی، خروجی و مخازن آب و فاضلاب نصب می‌شوند.
 
آقای زرین قبایی افزود: قیمت نمونه خارجی ۴ برابر نمونه داخلی است و به علت تحریم امکان واردات این محصولات وجود ندارد و تجهیزاتی هم که درگذشته با قیمت بالا وارد شده به خاطر نبود قطعات یدکی بدون استفاده مانده است.
 
وی اضافه کرد: به علت فناوری بالای این محصولات تعداد شرکت‌هایی که توانایی تولید آن را دارند بسیار کم هستند و محصول داخلی تاکنون به کشور‌های ترکمنستان و عراق صادرات نیز داشته است.
 
آقای شهاب زرین قبایی مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان ابزار دقیق آب آزما با اشاره به اینکه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری همواره حمایت‌های خوبی از شرکت‌های دانش‌بنیان انجام داده است ، افزود: یکی از مواردی که نیاز است به آن توجه ویژه صورت بگیرد موضوع اختصاص مکان است، تولید این‌گونه محصولات به علت پیشرفته بودن نیازمند محیطی امن و راحت است.

http://www.sanatnews.ir/News//246372
Share

امکان پایش کیفی آب و کیفیت پساب با محصولی ایران‌ساخت
آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است