وزیر راه و شهرسازی عازم ابوظبی شد
|
افزایش ۴۰۰هزار بشکهای تولید نفت در سال جاری
|
بهرهبرداری از ۷۹ پروژه به ارزش ۱۶ میلیارد دلار
|
آفریقا فرصتهای زیادی برای صنعتگران و تجار ایرانی دارد
|
وزیر نفت همراه با رئیسجمهوری عازم پاکستان شد
|
تاکید وزیر راه و شهرسازی بر تکمیل هرچه سریعتر راهآهن بصره- شلمچه
|
وزیر نفت: اقتصاد اسرائیل رو به فروپاشی است
|
رفع ۷۲۵ نقطه حادثه خیز محورهای مواصلاتی
|
وزیر نفت: پالایشگاه جمعآوری گازهای میادین نفتی غرب کشور افتتاح میشود
|
افزایش ۱۸ میلیون لیتری تولید بنزین در دولت سیزدهم
|
ریالی از صندوق خسارتهای بدنی بابت رفع نقاط حادثه خیز تامین نشد
|
پیشبینی ۱۷ میلیون مسافر نوروزی در کشور
|
بذرپاش: تصمیمی برای افزایش نرخ بلیت هواپیما، قطار و اتوبوس نداریم
|
جمعه 14 ارديبهشت 1403
Toggle navigation
صفحه نخست
درباره ما
آرشیو
تماس با ما
قابل حل بودن مشکل صندوقهای پالایش و دارا یکم
تاريخ:پنجم شهريور 1401 ساعت 14:33
|
کد : 269292
|
مشاهده: 643
به گزارش صنعت نیوز، کارشناس بازار سرمایه گفت: به دلیل کارمزد معاملاتی ناچیز صندوقهای ETF و از طرفی دیگر، تعداد بسیار بالای دارندگان واحدهای این دو صندوق، واحدهای دارا و پالایش به گزینههای بسیار جذابی برای نوسان گیری تبدیل شدهاند.
به گزارش صنعت نیوز،
کارشناس بازار سرمایه گفت: به دلیل کارمزد معاملاتی ناچیز صندوقهای ETF و از طرفی دیگر، تعداد بسیار بالای دارندگان واحدهای این دو صندوق، واحدهای دارا و پالایش به گزینههای بسیار جذابی برای نوسان گیری تبدیل شدهاند.
علی اصغر حیدری، گفت: بررسی روند اختلاف بین NAV و قیمت تابلوی دو صندوق دارا و پالایش از ابتدای ورود به بورس تاکنون شاید بتواند برای آسیب شناسی این اختلاف زیاد کمک کننده باشد، اما آن چیزی که تا حد زیادی روشن است، این موضوع است که به دلیل کارمزد معاملاتی ناچیز صندوقهای ETF و از طرفی تعداد بسیار بالای دارندگان واحدهای این دو صندوق، واحدهای دارا و پالایش به گزینههای بسیار جذابی برای نوسان گیری تبدیل شدهاند.
او ادامه داد: حجم و ارزش معاملات بسیار بالای این دو صندوق نسبت به بقیه بازار، کاملا گویای فعالیت نوسانگیری توسط نوسانگیران حرفهای و کسانی که امکان معامله پربسامد و الگوریتمی را دارند، بر روی این صندوقهاست؛ به طوری که با نوسان گیری سریع و با دامنه نوسان محدود، ضمن کسب سود برای خود امکان رشد متناسب را از این نمادها گرفته است.
این کارشناس بازار سرمایه تصریح کرد: این در حالی است که سهامداران خرد حقیقی به دلیل زیان ناشی از نگهداری این دو نماد عموما حاضر به فروش در قیمتهای کنونی نیستند؛ اما به محض یک افزایش نسبی قیمت (حتی ۱۰ درصد) بسیاری از این سهامداران صبور زیان دیده نیز تبدیل به فروشندگان این نمادها میشوند.
حیدری اظهار داشت: بنابراین تا زمانی که این موقعیت جذاب روی نماد این دو صندوق وجود دارد؛ حتی در صورت رشد نمادهای شرکتهای بانکی یا پالایشی، امکان رشد در این صندوقها وجود ندارد.
این کارشناس در ادامه گفت: بهطور قطع و یقین؛ برای از بین بردن این شرایط اولین اقدامی که باید خیلی فوری صورت گیرد ممنوعیت امکان معامله الگوریتمی به مدت حداقل دو ماه روی نماد دارا و پالایش است.
اسفندماه سال گذشته بود که مجید عشقی، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار، با اشاره به اینکه دو صندوق دارا یکم و پالایش یکم به معضلی در بازار سرمایه تبدیل شدهاند، از اصلاح ساختار اساسنامه این دو صندوق خبر داد. بر این اساس، اگر این ساختار اصلاح شود، قیمت این دو صندوق میتواند به ارزش خالص داراییهای آنها نزدیک شود که این اقدام نیازمند مصوبه هیات دولت بوده است؛ اما بررسیها نشان میدهد تا کنون اقدامی نشده است.
این در حالی بود که ۲۲ تیر ماه علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت نیز اعلام کرد که "بازگرداندن ارزش ذاتی صندوقهای پالایش یکم و دارا یکم، در دستور سازمان بورس و اوراق بهادار است. اساسنامه این دو صندوق در راستای جبران ضرر سهامداران، به زودی اصلاح خواهد شد"؛ اما تاکنون تغییری در روند این صندوقها مشاهده نشده است.
اصلاح اساسنامه صندوق پالایش یکم و دارایکم در مراحل نهایی است
پیشنهادهایی برای دمیدن جان دوباره به صندوقهای دارا و پالایش یکم
http://www.sanatnews.ir/News//269292
برچسب ها :
قابل حل بودن
,
مشکل
,
صندوق پالایش
,
دارایکم
,
اخبار صنعت نیوز
آدرس ايميل شما:
*
آدرس ايميل دريافت کنندگان
*
Sending ...
*
پربازديد ترينها
امشب به تماشای مقارنه ماه و مشتری بنشینید
علت مرگ پلنگ دنا اعلام شد
تولید مشترک خودرو توسط ایران و چین
وزیر نفت شایعه استعفای خود را تکذیب کرد
رایزنی معاون وزیر نفت با شرکتهای خارجی برای صدور خدمات فنی و مهندسی صنعت گاز
افزایش تولید و صادرات نفت بهرغم تحریمها و تهدیدها برگ زرینی در کارنامه دو ساله دولت است
وزیر راه: راه آهن سنندج - باشماق فرصت جدید ترانزیتی است
روابط ایران و چین بیش از هر زمان دیگری فرصت رشد دارد
بذرپاش: حدود یک میلیون و ۹۰۰ هزار واحد مسکونی در حال ساخت است
تجارت ۳۴ میلیارد دلاری تهران و ابوظبی
وزیر نفت: به دنبال راهاندازی کریدور گازی شمال جنوب هستیم
اطلاعیه وزارت صمت درباره مصوبه شورایعالی نظارت
آخرين اخبار
افزایش درخواست روسها برای سفر به ایران؛ احتمال پرواز مستقیم به کیش
تاکید وزیر اقتصاد امارات بر توسعه روابط با ایران در همه حوزهها
رکورد صدور پروانه در بافتهای فرسوده پس از انقلاب شکسته شد
یک ایرانی بهترین آهنگساز فستیوال لسآنجلس شد
دستگیری ۵۷ سارق و مالخر حرفهای وسایل نقلیه در تهران
رقابت ویژه چند فیلم و تعطیلی یک روزه سینما
آمادگی شهرداری تهران برای تجمیع دانشکدههای فرهنگیان
رژیم صهیونیستی مانع از بازدید کمیسر کل آنروا از غزه شد
وزیر کشور: طرح تقسیم استان تهران در دست بررسی است
وزیر ورزش: تغییر نام باشگاه استقلال باید با طی مراحل قانونی انجام شود
تمامی خودروهای داخلی باید به ردیاب مجهز شوند
توضیح زاکانی درباره امکان همکاری شهرداری تهران با «طرح نور »
کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است
طراحی و توليد نرم افزار :
نوآوران فناوری اطلاعات امروز