ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن از ۲ میلیون و ۵۶۸ هزار واحد عبور کرد
|
سودآوری ۱۲ هزار میلیارد تومانی پالایشگاه آبادان در سال گذشته
|
وزیر راه و شهرسازی عازم ابوظبی شد
|
افزایش ۴۰۰هزار بشکهای تولید نفت در سال جاری
|
بهرهبرداری از ۷۹ پروژه به ارزش ۱۶ میلیارد دلار
|
آفریقا فرصتهای زیادی برای صنعتگران و تجار ایرانی دارد
|
وزیر نفت همراه با رئیسجمهوری عازم پاکستان شد
|
تاکید وزیر راه و شهرسازی بر تکمیل هرچه سریعتر راهآهن بصره- شلمچه
|
وزیر نفت: اقتصاد اسرائیل رو به فروپاشی است
|
رفع ۷۲۵ نقطه حادثه خیز محورهای مواصلاتی
|
وزیر نفت: پالایشگاه جمعآوری گازهای میادین نفتی غرب کشور افتتاح میشود
|
افزایش ۱۸ میلیون لیتری تولید بنزین در دولت سیزدهم
|
ریالی از صندوق خسارتهای بدنی بابت رفع نقاط حادثه خیز تامین نشد
|
سه شنبه 18 ارديبهشت 1403
Toggle navigation
صفحه نخست
درباره ما
آرشیو
تماس با ما
اجرایی شدن استاندارد اجباری خدمات پس از فروش لوازم خانگی از سال آینده
تاريخ:بيست و چهارم دی 1401 ساعت 15:27
|
کد : 273079
|
مشاهده: 408
به گزارش صنعت نیوز، معاون تدوین و ترویج استاندارد سازمان ملی استاندارد ایران گفت: تدوین استاندارد خدمات پس از فروش لوازم خانگی در دستور کار است و پیشبینی میشود از سال آینده این استانداردهای اجباری اجرایی شود.
به گزارش صنعت نیوز،
معاون تدوین و ترویج استاندارد سازمان ملی استاندارد ایران گفت: تدوین استاندارد خدمات پس از فروش لوازم خانگی در دستور کار است و پیشبینی میشود از سال آینده این استانداردهای اجباری اجرایی شود.
یکصد و شانزدهمین نشست شورای عالی استاندارد که ۵ آذر ۱۴۰۱ با حضور رئیس جمهور و سایر اعضای این شورا برگزار شد، رئیس جمهور مصوبات این شورا را ابلاغ کرد.
براساس این مصوبه، استاندارد ملی برای کاهش آلایندههای منابع متحرک و خدمات پس از فروش لوازم خانگی اجباری شد.
معاون تدوین و ترویج استاندارد سازمان ملی استاندارد ایران در این زمینه گفت: نخستین بار استاندارد خدمات پس از فروش لوازم خانگی در سال ۹۲ تدوین شد، هرچند اجباری نبود.
آقای پرویز درویش افزود: آن زمان تعداد محدودی تولیدکنندگان مطرح در حوزه پکیج حرارتی، پروانه استاندارد تشویقی و داوطلبانه دریافت کردند که با عنوان "خدمات پس از فروش لوازم انرژیبر برقی و گازسوز" نامیده میشد.
وی اضافه کرد: شرایط خاص اقتصادی امروز، افزایش قیمت لوازم خانگی و بهویژه هزینههایی که خانوارها در این زمینه متقبل میشوند، سبب شد تا سازمان ملی استاندارد ایران خود را مکلف به ورود استاندارد خدمات پس از فروش و اجباری کردن آن بداند و واحدها نیز مکلف شود که این استاندارد را رعایت کنند.
درویش تاکید کرد: این موضوع مستلزم ورود شورای عالی استاندارد به ریاست رئیسجمهوری و سایر مسئولان بود که در نهایت به اتفاق آرا به تصویب رسید.
وی ادامهداد: همچنین مستلزم آن بود که یک بازنگری اساسی در استاندارد خدمات پس از فروش داشته باشیم که این مهم از سه ماه پیش آغاز شد و انتظار میرود از ابتدای سال آینده اجرایی شود.
معاون تدوین و ترویج استاندارد سازمان ملی استاندارد ایران در تشریح برخی ابعاد این استاندارد، گفت: بر این اساس، همه تولیدکنندگان لوازم خانگی بدون استثنا باید سامانه مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) را ایجاد و راهاندازی کنند.
وی افزود: همچنین شبکه تامین قطعات باید راه اندازی شود تا قطعات استاندارد در این شبکه قرار بگیرد.
درویش همچنین با اشاره به مطرح بودن موضوع زمان در دریافت خدمات، گفت: در این زمینه رسیدگی به درخواستهای مشتریان از لحظهای که مصرف کننده نیازمند خدمات است مورد تاکید قرار دارد و حتی در موارد خاص پیش بینی شده که در صورت نیاز به زمان بیشتر برای تعمیر، لوازم خانگی به صورت امانی در اختیار مصرف کنندگان قرار بگیرد تا رضایت مشتریان حاصل شود.
وی افزود: بررسیهای ما نشان میدهد عمده شکایتها از تولیدات داخلی مربوط به خدمات پس از فروش آنهاست و در بعضی موارد به دلیل خدمات بدی که ارائه شده، استاندارد آن کالاها خدشهدار میشود.
این مقام مسئول سازمان ملی استاندارد اضافهکرد: ضمانتامه (تعویض قطعات و ارائه خدمات رایگان) و وارانتی (به معنای ضمانت و سرویس دهی)، از دیگر مسائلی بوده که در این استاندارد مورد تاکید قرار گرفته است و البته بسته به نوع لوازم خانگی مدت زمان آنها متفاوت خواهد بود.
وی گفت: جلسات مربوط به تدوین این استاندارد به صورت دو جلسه در هفته با حضور مسئولان و اعضای انجمن لوازمخانگی ادامه دارد و این استانداردها اکنون از ۸۰ صفحه نیز عبور کرده است.
درویش افزود: برای اجرایی شدن این استانداردها، باید دو نوبت در روزنامهها آگهی شود تا واحدها بتوانند خود را با شرایط جدید تطبیق داده و زمینه لازم را فراهم کنند و پیشبینی میشود از ابتدای سال آینده شاهد اجرایی شدن آن باشیم.
http://www.sanatnews.ir/News//273079
برچسب ها :
استاندارد اجباری
,
خدمات پس از فروش
,
لوازم خانگی
,
سال آینده
,
اخبار صنعت نیوز
آدرس ايميل شما:
*
آدرس ايميل دريافت کنندگان
*
Sending ...
*
پربازديد ترينها
امشب به تماشای مقارنه ماه و مشتری بنشینید
علت مرگ پلنگ دنا اعلام شد
تولید مشترک خودرو توسط ایران و چین
وزیر نفت شایعه استعفای خود را تکذیب کرد
رایزنی معاون وزیر نفت با شرکتهای خارجی برای صدور خدمات فنی و مهندسی صنعت گاز
افزایش تولید و صادرات نفت بهرغم تحریمها و تهدیدها برگ زرینی در کارنامه دو ساله دولت است
وزیر راه: راه آهن سنندج - باشماق فرصت جدید ترانزیتی است
روابط ایران و چین بیش از هر زمان دیگری فرصت رشد دارد
بذرپاش: حدود یک میلیون و ۹۰۰ هزار واحد مسکونی در حال ساخت است
تجارت ۳۴ میلیارد دلاری تهران و ابوظبی
وزیر نفت: به دنبال راهاندازی کریدور گازی شمال جنوب هستیم
اطلاعیه وزارت صمت درباره مصوبه شورایعالی نظارت
آخرين اخبار
درخواست چین از تلآویو: حمله به رفح را متوقف کنید
صید در دریای خزر ممنوع
رایزنی تلفنی وزرای خارجه روسیه و عربستان
طرح پهنهبندی حریم مشهد و طرح جامع شهرک مسکونی داریان به تصویب رسید
خریداران کرهای فرآوردههای نفتی روسیه دبه کردند
وضعیت بارش و دمای هوای کشور تا اواخر خرداد
متلک ۳ شرور به دختران جوان در نازی آباد به نزاع گروهی منجر شد
لیست برندهای پوشاک محرز قاچاق اعلام شد
در تمرین تیم ملی والیبال چه گذشت؟
ضرورت ذخیرهسازی خون بند ناف برای مردم باید تشریح شود
آغاز ثبتنام پشتکنکوریهای متقاضی «ترمیم نمره»
بهرهبرداری از۴۰ بازار جدید میوه و ترهبار در تهران تا پایان سال جاری
کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است
طراحی و توليد نرم افزار :
نوآوران فناوری اطلاعات امروز