چهارشنبه 19 ارديبهشت 1403

معرفی فیلتر‌های سرامیکی با مقاومت دمایی و شوک بالا

معرفی فیلتر‌های سرامیکی با مقاومت دمایی و شوک بالا
  تاريخ:هفدهم بهمن 1401 ساعت 14:03   |     کد : 273671   |     مشاهده: 502
به گزارش صنعت نیوز، پژوهشگران یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان نوعی فیلتر‌های سرامیکی را به صنعت ریخته‌گری معرفی کردند که با برخورداری از مزیت مقاومت دمایی بالا تا ۱۱۰۰ درجه سانتی‌گراد می‌توان از آن برای فیلتراسیون مواد داغ خورنده بهره برد.
به گزارش صنعت نیوز، پژوهشگران یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان نوعی فیلتر‌های سرامیکی را به صنعت ریخته‌گری معرفی کردند که با برخورداری از مزیت مقاومت دمایی بالا تا ۱۱۰۰ درجه سانتی‌گراد می‌توان از آن برای فیلتراسیون مواد داغ خورنده بهره برد.

مدیرعامل یکی از شرکت‌های دانش بنیان گفت: فیلتر‌های سرامیکی که دارای ظاهری خاکستری رنگ هستند، به دلیل مقاومت دمایی بالا عمدتا برای فیلتراسیون چمن خاکستری و داکتیل و نیز برخی فلزات غیرآهنی به کار می‌روند.

صدیقه محبی، مقاومت دمایی این فیلتر‌ها را تا حدود ۱۵۰۰ درجه سانتی‌گراد دانست و گفت: درصد خلل و فرج و اندازه حفرات در این محصول به گونه‌ای تنظیم شده است که از ورود سرباره، محصولات واکنش داده با فلز ریختگی و نیز ذرات ماسه به درون قالب جلوگیری می‌کند و این روند، جریان آرام مذاب حین پر شدن قالب را منجر خواهد شد.

خانم محبی افزود: این امر علاوه بر کاهش هزینه‌های ناشی از قطعات معیوب، منجر به کاهش اندازه سیستم‌های راهگاهی و در نتیجه ساده شدن طراحی آن خواهد شد.

مدیر عامل این شرکت دانش‌بنیان با اشاره به مزایای این فیلتر سرامیکی گفت: پایداری حرارتی و نیز مقاومت به شوک حرارتی بالا یکی از مزایای این محصول است، به گونه‌ای که تا حداقل ۵ بار تا ۱۱۰۰ درجه سانتی‌گراد را تحمل خواهد کرد. این مزیت موجب شده تا از این فیلتر در حوزه‌هایی، چون فیلتراسیون مواد داغ خورنده بهره برد.

وی با تاکید بر اینکه این محصول در ابعاد و خواص فیزیکی متفاوت، بسته به کاربرد مورد نظر قابل تولید خواهد بود، گفت: محصول دوم تولید شده در این شرکت نوع دیگری از فیلتر‌های سرامیکی است که با ظاهری سفید رنگ و استحکام عالی، برای کاربرد در کلیه فعالیت‌های صنعتی و آزمایشگاهی در معرض مواد خورنده و در دمای بالا تا ۱۱۰۰ درجه سانتی‌گراد، مناسب است.

خانم محبی، مقاومت سایشی بالای این محصول را به گونه‌ای دانست که قابلیت تصفیه کلیه ذوب‌های پایه آلومینیومی را داشته و می‌تواند به عنوان سدی، از ورود جریان متلاطم و مذاب به درون قالب ریخته گری جلوگیری کند.

مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان افزود: این امر موجب کاهش گاز به دام افتاده و جریان آرام ذوب پیش از ورود به قالب قطعه ریختگی می‌شود و در نتیجه قطعه‌ای تمیز و عاری از هرگونه ناخالصی ریخته خواهد شد که این امر در افزایش راندمان خط تولید ریخته‌گری و کاهش چشمگیر هدر رفت قطعات تاثیر بسزایی دارد.

وی گفت: همچنین این محصول در کاربرد‌های دیگری از قبیل اگزوز موتور‌های بنزینی و دیزلی، فیلتراسیون کلیه سیالات داغ و خورنده به وفور استفاده می‌شود. این محصول در ابعاد و خواص فیزیکی متفاوت بسته به کاربرد مورد نظر قابل تولید خواهد بود.

http://www.sanatnews.ir/News//273671
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است