يک شنبه 16 ارديبهشت 1403

کشتی فرنگی قهرمانی آسیا؛ امروز، آغاز نبرد برای پس گرفتن قهرمانی قاره کهن

کشتی فرنگی قهرمانی آسیا؛ امروز، آغاز نبرد برای پس گرفتن قهرمانی قاره کهن
  تاريخ:بيستم فروردين 1402 ساعت 12:42   |     کد : 275026   |     مشاهده: 350
به گزارش صنعت نیوز، سی و سومین دوره مسابقات کشتی فرنگی قهرمانی آسیا امروز با حضور ملی پوشان ایران در شهر آستانه قزاقستان آغاز می‌شود.
به گزارش صنعت نیوز، سی و سومین دوره مسابقات کشتی فرنگی قهرمانی آسیا امروز با حضور ملی پوشان ایران در شهر آستانه قزاقستان آغاز می‌شود.
در این دوره هدایت تیم ایران بر عهده حسن رنگرز است و برنامه ملی پوشان ایران در روز نخست به این شرح است:
یکشنبه ۲۰ فروردین:
۵۵ کیلوگرم:
پویا دادمرز پس از استراحت در دور نخست، در دور یک چهارم نهایی به مصاف برنده مبارزه میان تایگا اونیشی از ژاپن و مصطفی الکواده از اردن می‌رود.
۶۳ کیلوگرم:
ایمان محمدی پس از استراحت در دور اول، در دور یک چهارم نهایی به مصاف برنده مبارزه نیراج از هند و داستان غدیراف از قرقیزستان می‌رود.
۷۷ کیلوگرم:,
امین کاویانی نژاد در دور نخست به مصاف ساجان از هند می‌رود و در کسب پیروزی در دور یک چهارم نهایی به مصاف روی لیو از چین می‌رود.
۸۷ کیلوگرم:
ناصر علیزاده پس از استراحت در دور اول، در دور یک چهارم نهایی به مصاف برنده کشتی ماساتو سومی از ژاپن و شیهازبردی اوفلکوف از ترکمنستان می‌رود.
۱۳۰ کیلوگرم:
امین میرزازاده پس از استراحت در دور نخست، در دور یک چهارم نهایی با برنده کشتی سوتا اوکومورا از ژاپن و کیم مین سئوک از کره جنوبی روبرو می‌شود.
دوشنبه ۲۱ فروردین:
۶۰ کیلوگرم:
مهدی محسن نژاد پس از استراحت در دور اول، در دور یک چهارم نهایی با برنده مصاف یرنور فیداخمتوف از قزاقستان و هوانگ از تایوان کشتی می‌گیرد.
۶۷ کیلوگرم:
رضا عباسی پس از استراحت در دور نخست، در دور یک چهارم نهایی به مصاف نوباتوف از ترکمنستان می‌رود.
۷۲ کیلوگرم:
سجاد ایمن طلب پس از استراحت در دور نخست، در دور یک چهارم نهایی با برنده کشتی ویکاس از هند و لی جی یئون از کره جنوبی مبارزه می‌کند.
۸۲ کیلوگرم:
علیرضا مهمدی پس از استراحت در دور نخست، در دور یک چهارم نهایی با برنده کشتی سی جین یونگ از کره جنوبی و هالیشان باهیجیانگ از چین روبرو می‌شود.
۹۷ کیلوگرم:
مهدی بالی پس از استراحت در دور اول، در دور یک چهارم نهایی به مصاف یوتا نارا از ژاپن می‌رود.
در دوره قبل در سال ۲۰۲۲، تیم‌های قزاقستان (۲ طلا، ۵ نقره و ۲ برنز و ۱۹۰ امتیاز)، ایران (۴ طلا، یک نقره و ۲ برنز و ۱۷۶ امتیاز) و قرقیزستان (۳ طلا و ۳ برنز و ۱۴۸ امتیاز) اول تا سوم شدند.
در تاریخ کشتی فرنگی قهرمانی آسیا که از سال ۱۹۸۳ سابقه برگزاری دارد تیم ایران با ۱۴ قهرمانی رکورددار است و تیم‌های کره جنوبی با ۱۰ و قزاقستان با ۶ قهرمانی دوم و سوم هستند. تیم‌های ژاپن و ازبکستان هم یک بار قهرمان شده اند.
تیم ایران در سال‌های ۱۹۸۳، ۲۰۰۱، ۲۰۰۳، ۲۰۰۷، ۲۰۰۸، ۲۰۰۹، ۲۰۱۱، ۲۰۱۲، ۲۰۱۵، ۲۰۱۶، ۲۰۱۷، ۲۰۱۹، ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ قهرمان آسیا شد.

http://www.sanatnews.ir/News//275026
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است