سه شنبه 18 ارديبهشت 1403

فرانسه با ۱۴۰ فوتی در صدر جان باختگان کرونایی جهان

  تاريخ:سی ام فروردين 1402 ساعت 10:35   |     کد : 275441   |     مشاهده: 207

بیشترین جان باختگان شبانه روز گذشته در جهان بر اثر ابتلا به کرونا مربوط به فرانسه با ۱۴۰ فوتی است.
فرانسه با ۱۴۰ فوتی در صدر جان باختگان کرونایی جهانبه گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما، به نقل از سایت ورلد میترز، تا کنون ۶۸۵ میلیون و ۸۰۶ هزار و ۱۵۵ نفر در جهان به کرونا مبتلا شده اند و از این تعداد ۶ میلیون و ۸۴۳ هزار و ۵۰۵ نفر جان باخته اند.
آمریکا با ابتلای ۱۰۶ میلیون و ۴۸۱ هزار و ۹۶۷ نفر و فوت یک میلیون و ۱۵۸ هزار و ۳۴۷ نفر بر اثر کرونا در صدر قرار دارد. در شبانه روز گذشته در آمریکا ۴۵ نفر بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست دادند.
پس از آمریکا، هند، با ۴۴ میلیون و ۸۳۴ هزار و ۸۵۹ مبتلا و مرگ ۵۳۱ هزار ۱۵۲ نفر بر اثر این بیماری در جایگاه دوم آمار مبتلایان قرار دارد.
بیشترین تلفات شبانه روز گذشته در جهان مربوط به فرانسه با ۱۴۰ فوتی است. فرانسه آمار ۳۹ میلیون و ۹۱۴ هزار و ۳۵ مبتلا و ۱۶۶ هزار و ۱۶۴ فوتی بر اثر کرونا را تا کنون ثبت کرده است. ۱۱۰ نفر هم در شبانه روز گذشته به آمار قربانیان کرونا در این کشور افزوده شد.
در آلمان ۳۸ میلیون و ۳۸۸ هزار ۲۴۷ مبتلا و ۱۷۲ هزار و ۲۱۵ مرگ ناشی از کرونا ثبت شده است. ۱۲۹ نفر هم در شبانه روز گذشته در آمار قربانیان کرونای این کشور قرار گرفتند. در برزیل، ۳۷ میلیون و ۳۵۸ هزار و ۹۲ نفر تا کنون به کرونا مبتلا شده اند و از این تعداد ۷۰۰ هزار و ۸۱۱ نفر جان باخته اند.
در ژاپن تا کنون ۳۳ میلیون و ۵۹۵ هزار ۸۳۴ نفر به کرونا مبتلا شده اند که از این تعداد ۷۴ هزار و ۲۶۴ نفر جان باخته اند. ۲۰ نفر نیز در شبانه روز گذشته در جمع قربانیان این بیماری در این کشور قرار گرفتند.
کره جنوبی تا کنون آمار ۳۱ میلیون و ۹ هزار و ۲۶۱ مبتلا به کرونا و ۳۴ هزار و ۳۸۶ فوتی بر اثر این بیماری را ثبت کرده است. در شبانه روز گذشته هم ۱۰ نفر دیگر به آمار قربانیان این بیماری در این کشور افزوده شد.
آمار کرونا در ایتالیا از ابتلای ۲۵ میلیون و ۷۳۷ هزار و ۱۷۰ نفر و مرگ ۱۸۹ هزار و ۳۹۱ نفر بر اثر این بیماری حکایت دارد. در انگلیس تا کنون ۲۴ میلیون و ۴۴۸ هزار و ۷۲۹ نفر به کرونا مبتلا شده و ۲۰۹ هزار و ۳۹۶ نفر بر اثر آن جان باخته اند.
در روسیه تا کنون ۲۲ میلیون ۷۷۶ هزار و ۳۸۳ نفر به کرونا مبتلا شده اند و ۳۹۷ هزار و ۹۰۱ نفر جان باخته اند. ۳۷ نفر هم در بیست و چهار ساعت گذشته در آمار قربانیان کرونا در این کشور قرار گرفتند.
در اسپانیا تا کنون ۱۳ میلیون و ۸۱۳ هزار و ۸۳۰ نفر به کرونا مبتلا شده اند و ۱۲۰ هزار و ۶۰۶ نفر جان باخته اند.
آمار کرونا در ایران از ابتلای ۷ میلیون و ۵۹۷ هزار و ۹۸۲ نفر و فوت ۱۴۵ هزار و ۵۷۱ نفر حکایت دارد.
آمار تلفات کرونا در شبانه روز گذشته در لهستان ۱۲ نفر، در اندونزی ۱۱ نفر و در تونس ۱۱ نفر ثبت شد. در مجموع ۴۸۰ نفر در شبانه روز گذشته در جهان جان خود را بر اثر ابتلا به کرونا از دست دادند.
بر اساس به روزرسانی آمار واکسیناسیون کرونا در کشور‌های جهان که ۱۳ مارس به روزرسانی شده است، تاکنون بیش از ۵.۵۵ میلیارد نفر تقریبا معادل ۷۲.۳ درصد جمعیت جهان دوز اول واکسن کرونا را دریافت کرده اند. در آمریکا تا کنون ۸۰% مردم در برابر کرونا واکسینه شده اند که از این تعداد ۶۸% دو دوز واکسن و ۳۴% دوز تقویتی واکسن را دریافت کرده اند. در هند، ۷۵% مردم واکسن دریافت کرده اند که ۷۰% کاملا واکسینه شده اند و ۱۷% دوز تقویتی را دریافت کرده اند.
در برزیل، ۹۰% مردم واکسن زده اند و از این تعداد ۸۳% به طور کامل واکسینه شده اند و ۶۰% دوز تقویتی واکسن را دریافت کرده اند. در فرانسه این آمار به ترتیب، ۸۲% آمار واکسیناسیون، ۷۹% دریافت دو دوز واکسن و ۷۱% دریافت دوز تقویتی کرونا اعلام شده است. در آلمان ۷۸% تا کنون واکسن زده اند و ۷۶% دو دوز واکسن و ۷۸% دوز تقویتی واکسن کرونا را دریافت کرده اند.
انگلیس تا کنون ۸۱% مردم خود را در برابر کرونا واکسینه کرده است که ۷۶% این تعداد دو دوز واکسن و ۶۰% تعداد دوز تقویتی کرونا را دریافت کرده اند. در ایتالیا این آمار به ترتیب ۸۴% واکسن، ۸۰% دو دوز واکسن و ۷۸% دوز تقویتی واکسن است. در روسیه تا کنون ۶۱% واکسن زده اند و از این تعداد ۵۵% دو دوز واکسن و ۱۴% دوز تقویتی واکسن را دریافت کرده اند.
در ایران هم تا کنون ۷۹% از مردم در برابر کرونا واکسینه شده اند و از این تعداد ۷۱% دو دوز واکسن و ۳۸% دوز تقویتی واکسن کرونا را دریافت کرده اند.

http://www.sanatnews.ir/News//275441
Share

برچسب ها :  کرونایی , فوت , فرانسه
آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است