سه شنبه 18 ارديبهشت 1403

اجرایی شدن تراموا هنوز مشخص نیست

اجرایی شدن تراموا هنوز مشخص نیست
  تاريخ:بيست و سوم مهر 1402 ساعت 10:35   |     کد : 283884   |     مشاهده: 249
به گزارش صنعت نیوز، رییس شورای اسلامی تهران در خصوص اجرایی شدن تراموا برای این شهر گفت: هنوز موضوع اجرایی شدن طرح استفاده از تراموا نهایی نشده و موضوع مالی و علمی آن باید دقیق‌تر بررسی شود.
به گزارش صنعت نیوز، رییس شورای اسلامی تهران در خصوص اجرایی شدن تراموا برای این شهر گفت: هنوز موضوع اجرایی شدن طرح استفاده از تراموا نهایی نشده و موضوع مالی و علمی آن باید دقیق‌تر بررسی شود.
مهدی چمران روز یکشنبه در صد و هشتاد و سومین جلسه شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در خصوص تراموا هنوز موضوع قطعی نیست.
وی افزود: شاید شهرداران مناطق دوست دارند که تراموا به منطقه آنها هم برود ولی از نظر علمی و اجرایی این موضوع برای شورا تایید شده نیست و ابتدا نقشه‌ها باید ارایه شود.
به گفته وی، مشاور طرح یک بار به شورا آمده و طرح را برای اعضای شورا تشریح کرد ولی هنوز مدارک آنها کامل ارایه نشده و باید از نظر مالی و اجرایی دقیقا بررسی شود تا اگر به صلاح شهر بود، اجرایی شود.
چمران در خصوص سفر اعضای شورای شهر به کشور چین هم گفت: چون مسافرت تخصصی است، رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل به نمایندگی از شورا به عنوان متخصص با تجارب قبلی به سفر اعزام می‌شود.
وی یادآور شد: در این سفر از روند ساخت ۷۹۱ واگن سفارش خرید شده برای تهران بازدید و چند مورد از حفارها و تعدادی پروژه دیگر که مربوط به حمل و نقل و ساختمان سازی است، نیز بازدید می‌شود.
وی در بخش دیگری افزود: امروز از رییس مرکز وکلای دادگستری که از مسوولان قوه قضایی هستند و مرتبا با مردم ملاقات و مشکلات آنها را حل می‌کنند، برای تمجید و تقدیر به صحن علنی شورای اسلامی شهر تهران دعوت کردیم.
وی با اشاره به در دستور کار بودن دو طرح یک فوریتی در این جلسه شورای شهر ادامه داد: یکی را شهرداری فرستاده و یکی را اعضای شورای اسلامی شهر تهران با موضوع نمایشگاه بین‌المللی تهیه کرده است که بر اساس طرح شورا، سازمان زیباسازی اجازه تبلیغات برای نمایشگاه سئول را نداشته و این اجازه از آن سلب می‌شود.
رییس شورای اسلامی شهر تهران تاکید کرد: بر مصوبات قبلی هم تاکید می‌شود که نمایشگاه‌های شلوغ برگزار نشود؛ به من خبر دادند که مقرر شده تا نمایشگاه اتومبیل برگزار شود و باید به شدت از این کار جلوگیری شود تا مثل چند سال قبل که مردم خودروها را در تونل رها کردند، آن موضوع تکرار نشود.
چمران با اشاره به اینکه به اتفاق وزارت صمت باید از برگزاری این نمایشگاه جلوگیری کرد، گفت: نباید نمایشگاه پرازدحام در محل نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار شود.
وی خبر داد: طرح یک فوریتی بعدی نیز فروش یک زمین برای تهاتر شهرداری است همچنین امروز ساختار ستاد هماهنگی مشارکت محلی باید در صحن تصویب شود.
رییس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اینکه در صورت وجود زمان به موضوع باغات هم رسیدگی می‌شود در خصوص ایراد فنی داشتن خط ۶ و ۷ مترو تاکید کرد: سوزن نداشتن این خطوط اصلا عقلانی نیست، شاید نیاز به تعمیر داشته باشد ولی بدون سوزن نمی‌شود کار کرد؛ اگر نقصی باشد باید برطرف شود.

http://www.sanatnews.ir/News/1/283884
Share

برچسب ها :  شورای شهر , مهدی چمران
آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است