چهارشنبه 12 ارديبهشت 1403

کشف سکه طلای کمیاب با فلزیاب

کشف سکه طلای کمیاب با فلزیاب
  تاريخ:نهم آبان 1402 ساعت 13:08   |     کد : 284436   |     مشاهده: 270
به گزارش صنعت نیوز، فردی با استفاده از دستگاه فلزیاب یک سکه طلای تاریخی را کشف کرده است که نام یک حکمران گمنام بر روی آن حکاکی شده است.
به گزارش صنعت نیوز، فردی با استفاده از دستگاه فلزیاب یک سکه طلای تاریخی را کشف کرده است که نام یک حکمران گمنام بر روی آن حکاکی شده است.
به نقل از لایوساینس،‌ فردی با استفاده از دستگاه فلزیاب سکه طلایی را کشف کرده است که در زمان یکی از حکمرانان بریتانیای باستان ضرب شده است که اطلاعات زیادی درباره او در دست نیست و به عنوان یک مرد عصر آهن شناخته می‌شود که خود را بسیار قدرتمند تصور می‌کرد.
این سکه کمیاب که در مارس ۲۰۲۳ در «همپشر» کشف شده بود در ماه سپتامبر در انگلستان به حراج گذاشته شد و به قیمت ۲۰,۴۰۰ پوند فروخته شد.
بر روی این سکه طلا نام «Esunertos» با الفبای لاتین حک شده است. به گفته باستان‌شناسان، قدمت این سکه به حوالی ۵۰ تا ۳۰ پیش از میلاد یعنی پس از حمله «ژولیوس سزار» به بریتانیا در حوالی ۵۵ تا ۵۴ پیش از میلاد بازمی‌گردد. «سزار» با وجود دو بار حمله به بریتانیا موفق نشد که کنترل رومی‌ها بر بریتانیا را دائمی کند. پس از حمله سال ۴۳ میلادی توسط امپراتور «کلودیوس» بود که امپراتوری روم برای مدت طولانی بر بخش‌هایی از بریتانیا مسلط شد.
به گفته کارشناسان، این سکه یکی از سه سکه‌ متقش به نام «Esunertos» است که تاکنون کشف شده‌اند. هر سه این سکه‌ها در یک منطقه کشف شده‌اند و احتمال می‌رود منطقه‌ای که تحت حکومت این حکمران بوده است اکنون بخشی از غرب «همپشر» باشد. با این حال کارشناسان معتقدند نمی‌توان با اطمینان اعلام کرد که این حکمران خود را یک «پادشاه»‌ در نظر می‌گرفته یا خیر.

http://www.sanatnews.ir/News/1/284436
Share

برچسب ها :  سکه , فلزیاب , گنج
آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است