ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن از ۲ میلیون و ۵۶۸ هزار واحد عبور کرد
|
سودآوری ۱۲ هزار میلیارد تومانی پالایشگاه آبادان در سال گذشته
|
وزیر راه و شهرسازی عازم ابوظبی شد
|
افزایش ۴۰۰هزار بشکهای تولید نفت در سال جاری
|
بهرهبرداری از ۷۹ پروژه به ارزش ۱۶ میلیارد دلار
|
آفریقا فرصتهای زیادی برای صنعتگران و تجار ایرانی دارد
|
وزیر نفت همراه با رئیسجمهوری عازم پاکستان شد
|
تاکید وزیر راه و شهرسازی بر تکمیل هرچه سریعتر راهآهن بصره- شلمچه
|
وزیر نفت: اقتصاد اسرائیل رو به فروپاشی است
|
رفع ۷۲۵ نقطه حادثه خیز محورهای مواصلاتی
|
وزیر نفت: پالایشگاه جمعآوری گازهای میادین نفتی غرب کشور افتتاح میشود
|
افزایش ۱۸ میلیون لیتری تولید بنزین در دولت سیزدهم
|
ریالی از صندوق خسارتهای بدنی بابت رفع نقاط حادثه خیز تامین نشد
|
سه شنبه 18 ارديبهشت 1403
Toggle navigation
صفحه نخست
درباره ما
آرشیو
تماس با ما
امکان ادغام یا انحلال ایرلاینها فراهم شد
تاريخ:بيست و نهم آبان 1402 ساعت 12:28
|
کد : 285179
|
مشاهده: 216
به گزارش صنعت نیوز، نمایندگان مجلس سازمان هواپیمایی کشوری را مکلف به بازنگری در ضوابط صنعت حمل و نقل هوایی و تصویب آن در شورای عالی هواپیمایی کردند.
به گزارش صنعت نیوز، نمایندگان مجلس سازمان هواپیمایی کشوری را مکلف به بازنگری در ضوابط صنعت حمل و نقل هوایی و تصویب آن در شورای عالی هواپیمایی کردند.
نمایندگان در نشست علنی امروز دوشنبه - ۲۹ آبان - مجلس شورای اسلامی به بررسی بخش هایی از مواد لایحه برنامه هفتم توسعه ارجاعی از کمیسیون تلفیق مجلس پرداختند.
عباس گودرزی در مخالفت با جزء ۲ بندالحاقی به بند «ث» ماده ۵۷ لایحه برنامه هفتم توسعه ارجاعی از کمیسیون تلفیق مجلس اظهار کرد: اینکه وزارت راه را در ضوابط تأسیس شرکت های هواپیمایی مکلف به بازنگری کنیم، برنامه ای نیست بلکه این جزء اختیارات وزیر راه است، این در حالی است که هنوز مشکل مسکن در برخی شهرها به طور کامل برطرف نشده است.
سید کاظم دلخوش اباتری در اخطار قانون اساسی با اشاره به مغایرت این بند با اصل ۸۵ قانون اساسی گفت: سازمان هواپیمایی کشوری ضوابط را بازنگری و شورای عالی هواپیمایی کشوری پس از تصویب آن را ابلاغ کند.
محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: این بند، از اختیارات شورای عالی هواپیمایی است و مقررات هم بر اساس ضوابط بین المللی است و مغایر اصل ۸۵ قانون اساسی نیست.
داود منظور رئیس سازمان برنامه و بودجه به نمایندگی از دولت نیز اظهار کرد: قانون برای جایی وضع می شود که خلأ قانونی باشد اما در این حکم خلأ قانونی نداریم و همه تکالیف مصرح در این قانون، در حال حاضر بر عهده سازمان هواپیمایی است؛ سؤال این است که چه ابهامی در وظایف و تکالیف فعلی سازمان هواپیمایی است که مجددا در برنامه آن را تصویب کنیم؟
وی ادامه داد: این یک حکم زائد است؛ در این حکم آمده شورای عالی هواپیمایی در قیمت گذاری ورود کند در حالی که چنین قانونی نداریم ما قانون مصوب سال ۱۳۵۹ در زمینه سازمان هواپیمایی کشوری داریم لذا این حکم بر خلاف اصل ۷۴ است و شاکله لایحه دولت را به هم می زند و ما موافق آن نیستیم.
سید البرز حسینی عضو کمیسیون عمران مجلس نیز به نمایندگی از کمیسیون تلفیق مجلس گفت: سازمان هواپیمایی کشوری را مکلف کرده ایم تا با توجه تغییراتی که رخ می دهد، ضوابط را بازنگری کند؛ اکنون در بحث قیمت بلیت هواپیما می بینیم که مقررات قبلی نیاز به بازنگری دارد؛ یک ایرلاین یا دو فروند هواپیما تنها به دلیل داشتن روابط خاص، کل نظام برنامه ریزی را به هم می ریزد؛ لذا در این حکم گفته ایم که سازمان هواپیمایی کشوری نظامات را بازنگری کرده و در شورای عالی هواپیمایی به تصویب برساند یا ایرلاین های ضعیف تر را در هم ادغام کند؛ لذا این حکم تنظیم گری است و زائد محسوب نمی شود.
قالیباف رئیس مجلس هم بیان کرد: در اینجا منظور مقررات و آیین نامه های اجرایی است و مشمول قانون گذاری نمی شود که مغایر اصل ۸۵ قانون اساسی باشد ۱۵۰ هواپیمای فعال داریم ولی ۱۵ شرکت داریم که باید در این زمینه نظم داده شود و مغایرتی با اصل ۸۵ قانون اساسی ندارد.
در نهایت این حکم به تصویب نمایندگان رسید که به شرح زیر است:
ماده ۵۷ بند «ث» بند الحاقی اجزای یک و دو - به منظور تقویت و ارتقای کیفی خدمات مسافر و بار ناوگان هوایی کشور سازمان هواپیمایی کشوری حداکثر شش ماه پس از لازم الاجرا شدن این قانون:
شرکت های هواپیمایی مکلفند نحوه فعالیت و ارائه خدمات خود را مطابق دستورالعمل مصوب شورای عالی هوایی تنظیم و منطبق کنند.
سازمان هواپیمایی کشوری موظف است نسبت به نظارت مستمر بر مجموعه فعالیت ها و خدمات شرکت های فوق و ارزیابی مخاطرات حاصل از مغایرت های احتمالی و ابلاغ اقدامات اصلاحی به این شرکت ها اقدام کند.
پس از انقضای مهلت مندرج در دستورالعمل یاد شده ادامه فعالیت شرکت های فاقد صلاحیت منوط به انجام اقدامات اصلاحی و حصول شاخص های مورد نظر است به نحوی که حداکثر تا پایان سال سوم برنامه این شرکت ها از طرق مختلف از جمله ادغام، انحلال و یا توسعه خدمات به سطح کیفی مندرج در دستورالعمل مصوب نایل شوند.
http://www.sanatnews.ir/News/1/285179
برچسب ها :
ایرلاین ها
,
هواپیما
,
مجلس شورای اسلامی
آدرس ايميل شما:
*
آدرس ايميل دريافت کنندگان
*
Sending ...
*
پربازديد ترينها
امشب به تماشای مقارنه ماه و مشتری بنشینید
علت مرگ پلنگ دنا اعلام شد
تولید مشترک خودرو توسط ایران و چین
وزیر نفت شایعه استعفای خود را تکذیب کرد
رایزنی معاون وزیر نفت با شرکتهای خارجی برای صدور خدمات فنی و مهندسی صنعت گاز
افزایش تولید و صادرات نفت بهرغم تحریمها و تهدیدها برگ زرینی در کارنامه دو ساله دولت است
وزیر راه: راه آهن سنندج - باشماق فرصت جدید ترانزیتی است
روابط ایران و چین بیش از هر زمان دیگری فرصت رشد دارد
بذرپاش: حدود یک میلیون و ۹۰۰ هزار واحد مسکونی در حال ساخت است
تجارت ۳۴ میلیارد دلاری تهران و ابوظبی
وزیر نفت: به دنبال راهاندازی کریدور گازی شمال جنوب هستیم
اطلاعیه وزارت صمت درباره مصوبه شورایعالی نظارت
آخرين اخبار
درخواست چین از تلآویو: حمله به رفح را متوقف کنید
صید در دریای خزر ممنوع
رایزنی تلفنی وزرای خارجه روسیه و عربستان
طرح پهنهبندی حریم مشهد و طرح جامع شهرک مسکونی داریان به تصویب رسید
خریداران کرهای فرآوردههای نفتی روسیه دبه کردند
وضعیت بارش و دمای هوای کشور تا اواخر خرداد
متلک ۳ شرور به دختران جوان در نازی آباد به نزاع گروهی منجر شد
لیست برندهای پوشاک محرز قاچاق اعلام شد
در تمرین تیم ملی والیبال چه گذشت؟
ضرورت ذخیرهسازی خون بند ناف برای مردم باید تشریح شود
آغاز ثبتنام پشتکنکوریهای متقاضی «ترمیم نمره»
بهرهبرداری از۴۰ بازار جدید میوه و ترهبار در تهران تا پایان سال جاری
کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است
طراحی و توليد نرم افزار :
نوآوران فناوری اطلاعات امروز