چهارشنبه 12 ارديبهشت 1403

صنعت هتلداری ایران نیازمند نیروی انسانی متخصص و باتجربه است

صنعت هتلداری ایران نیازمند نیروی انسانی متخصص و باتجربه است
  تاريخ:بيست و دوم آذر 1402 ساعت 10:00   |     کد : 285893   |     مشاهده: 226
به گزارش صنعت نیوز، فعالان صنعت هتل‌داری باید علوم جامعه شناسی، جغرافیا، اقتصاد و مدیریت را آموخته و تجربه کرده باشند، اساسا پیشرفت این صنعت نیازمند نیروی انسانی متخصص، تحصیل‌کرده، با تجربه و کارآمد است.
به گزارش صنعت نیوز، فعالان صنعت هتل‌داری باید علوم جامعه شناسی، جغرافیا، اقتصاد و مدیریت را آموخته و تجربه کرده باشند، اساسا پیشرفت این صنعت نیازمند نیروی انسانی متخصص، تحصیل‌کرده، با تجربه و کارآمد است.
دومین جلسه از سلسله نشست‌های انتقال تجربه دانشکده گردشگری دانشگاه تهران با حضور بهزاد چنارانی، فعالان صنعت هتلداری گردشکری و جمعی از اساتید و دانشجویان رشته هتلداری و گردشگری روز سه شنبه- ۲۱ آذر ۱۴۰۲ -در دانشکده گردشگری دانشگاه تهران برگزار شد.
داود حومنیان رییس دانشکده گردشگری دانشگاه تهران، در ابتدای جلسه، این نشست را تاکید بر بررسی تجربه‌ها و همچنین آشنایی هرچه بیشتر دانشجویان با فضای هتل و مسائل موجود در آن مطرح کرد.
مهدیه شهرابی فراهانی، دبیر نشست با طرح سوالاتی درباره صنعت هتلداری گفت: یکی ا چالش‌های این عدم بهره مندی از حضور متخصصین در صنعت هتلداری ایران است.
شهرابی به ضرورت حضور نیروی انسانی کارآمد و آموزش دیده در صنعت هتل‌داری ، تاکید کرد و گفت: تجربه محوری در این صنعت، آشنایی نیروی انسانی از ابتدا و پایین‌ترین سطح هتلداری، از دیگر رهیافت های توسعه و پیشرفت این صنعت است.
بهزاد چنارانی فعال صنعت گردشگری و مدیرعامل هتل پارسیان انقلاب در این جلسه کسب تجربه‌های ارزشمند در اصنعت هتل‌داری در کنار تخصص و دانش را از مهمترین عوامل توسعه این صنعت دانست و افزود: نکته مهم تاکید بر نیاز هتل و مجموعه اقامتی به نیروی کارآمد است، هر مجموعه فعال در صنعت هتلداری در جستجوی نیروی انسانی ماهر، کارآمد و باتجربه است که هم محیط را بشناسد هم دغدغه فعالیت و علاقه به این صنعت داشته باشد.
‌چنارانی تاکید کرد: نیروی انسانی هتل هم باید دارای تجربه باشد حتی پایین‌ترین سطوح هتل‌داری را تجربه کرده باشد ، دانشجوی رشته هتلداری وقتی وارد این حوزه می‌شود باید از همه بخش‌های هتل شناخت داشته باشد اما در یک حیطه آن متخصص شود.
وی تاکید کرد: دانشجوی هتلداری باید فضاهای مختلف هتل را تجربه کند و از تمامی زوایای آن آگاه شود و در این راستا تلاش در جهت کسب تجربه، انواع مهارت‌ها و تجربه اندوزی را ادامه دهد.
این هتلدار، مدیریت بحران را مهمترین چالش صنعت هتلداری بیان کرد و گفت: صنعت هتلداری و گردشگری یکی از پر ریسک‌ترین و آسیب پذیرترین صنایع دنیا است، تا قبل از سال ۱۳۹۷ با کمبود هتل در کشور مواجه بودیم و حال به ویژه پس از کرونا نوع سلیقه و تمایل افراد تغییر یافته است و بر اساس ذائقه گردشگران محیط و خدمات هتل باید برنامه ریزی شود و شکل بگیرد.
چنارانی اظهار داشت: یک دانشجوی هتلداری باید همه ابعاد علوم جامعه شناسی، جغرافیا، اقتصاد، مدیریت را آموخته باشد زیرا این صنعت نیازمند بهره مندی از مهارت های همه جانبه است و فرد با تکیه بر تجربه هایش بداند که در کجا و چه موقعیتی از آنها بهره جوید.
در پایان این جلسه دانشجویان رشته هتل‌داری و گردشکری سوالات و دغدغه های خود را مطرح کرده و موضوعات مورد تحلیل و بررسی قرار گرفت.
سلسله نشست‌های انتقال تجربه با تاکید بر ارتباط و هم افزایی بیشتر میان صنعت و دانشگاه، با هدف ارائه تجربه های ارزشمند و مفید به دانشجویان و همچنین همکاری هر چه بیشتر صنعت با دانشگاه برگزار می‌شود.

http://www.sanatnews.ir/News/1/285893
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است