چهارشنبه 12 ارديبهشت 1403

قصد بایدن برای بالا بردن اختیارات تحریمی آمریکا علیه روسیه

قصد بایدن برای بالا بردن اختیارات تحریمی آمریکا علیه روسیه
  تاريخ:اول دی 1402 ساعت 19:03   |     کد : 286060   |     مشاهده: 119
یک مقام آمریکایی مدعی شد که رییس جمهوری آمریکا قصد دارد با هدف بالا بردن اختیارات تحریمی دولت این کشور علیه روسیه با تمرکز بر اعمال تحریم‌های ثانویه علیه نهادهای مالی تسهیل‌کننده تبادلات صنایع دفاعی آن، یک فرمان اجرایی جدید امضا کند.
به گزارش ایسنا، یک مقام ارشد آمریکایی گفت که جو بایدن رییس جمهوری این کشور یک فرمان اجرایی جدید برای بالا بردن اختیارات تحریمی دولت در قبال روسیه صادر خواهد کرد که تمرکز آن بر بانک‌های تسهیل‌کننده تبادلات بانکی صنایع نظامی روسیه با وجود جنگ اوکراین خواهد بود.
خبرگزاری اسپوتنیک از قول این مقام آمریکایی نوشت: رییس جمهور بایدن قصد دارد یک فرمان اجرایی جدید را امضا کند که اختیارات تحریمی آمریکا را علیه روسیه بالا می‌برد و تمرکز آن بر تسهیل‌کنندگان مالی جنگ روسیه است. این اقدام گام مهمی در مختل کردن حمایت‌ها از بخش دفاعی روسیه و تلاش‌های آن برای بالا بردن ظرفیت و توانمندی‌های نظامی است.
به گفته او، این فرمان اجرایی جدید ابزاری برای اعمال فشار بر آن دسته از نهادهای مالی فراهم می‌کند که با صنایع نظامی روسیه کار می‌کنند یا به تامین و تسهیل مالی فعالیت‌های آن می‌پردازند.
خبرگزاری اسپوتنیک همچنین گزارش داد که این مقام ارشد آمریکایی گفت آمریکا تدبیر جدیدی برای اعمال تحریم‌های ثانویه علیه نهادهای مالی مرتبط با صنایع مالی روسیه ارائه کرده است و هدف آن از بین امکان تولید تسلیحات روسیه برای استفاده در جنگ اوکراین است.
او گفت: تقریبا هر بانکی در جهان که با دو گزینه فروش میزان نسبتا کمی سلاح به صنایع نظامی روسیه و متصل بودن به نظام مالی آمریکا روبه‌رو باشد، در نهایت، متصل بودن به نظام مالی آمریکا را انتخاب خواهند کرد، چراکه اقتصاد ما بزرگ‌تر است و ارز رایج ما در سراسر جهان استفاده می‌شود. اساسا، افراد این خطر را نمی‌کنند.
در ادامه، این مقام ارشد بیان کرد که مذاکرات آمریکا با متحدانش درباره تلاش برای مصادره دارایی‌های بلوکه‌شده روسیه ادامه دارد اما فعلا اطلاعات جدیدی برای اعلام در این زمینه وجود ندارد.
به گفته او، دولت بایدن در هفته‌های آتی با بانک‌های آمریکایی و اروپایی درباره حدود این فرمان اجرایی جدید گفت‌وگو خواهد کرد.
در همین راستا، نیویورک تایمز روز گذشته از قول منابعی مطلع گزارش کرد که کاخ سفید مذاکرات فوری با متحدانش را درباره دارایی‌های مسدود شده روسیه و استفاده از آنها برای کمک به اوکراین آغاز کرده است.
کشورهای غربی در حال حاضر با موافقت برای بسته‌های کمکی جدید به کی‌یف دچار چالش شده‌اند.
روزنامه نیویورک تایمز از قول منابع آمریکایی و اروپایی که خواستند نامشان فاش نشود، نوشت: دولت آمریکا، بی سر و صدا، در حال حمایت از درخواست استفاده از بیش از ۳۰۰ میلیارد دلار از ذخایر ارزی مسدود شده روسیه توسط کشورهای غربی است.
این منابع مطلع همچنین اعلام کردند، برخی از مقام‌های آمریکایی نگران هستند که چنین اقدامی باعث تضعیف اعتبار آمریکا به عنوان یک مرکز مالی بزرگ شود.
روسیه گفته است هرگونه اقدامی توسط غرب برای مصادره اموال بلوکه‌شده آن نقض قوانین بین‌المللی محسوب می‌شود.

http://www.sanatnews.ir/News//286060
Share

برچسب ها :  بایدن , روسیه
آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است