سه شنبه 11 ارديبهشت 1403

فروپاشی باند سرقت از زنان سالخورده

  تاريخ:چهاردهم دی 1388 ساعت 12:24   |     کد : 32704   |     مشاهده: 695

باند سرقت از زنان سالخورده که به بهانه تحویل نذری، اموال آنها را می‌دزدیدند، متلاشی شد.

آرش سیفی ، دادیار دادسرای جنایی تهران با اشاره به این پرونده به «جام‌جم» گفت: چندی پیش فرزندان یک زن سالخورده که نگران مادر 75 ساله خود بودند، به خانه او در یکی از خیابان‌های شمالی تهران رفتند و وقتی‌که در خانه را بسته دیدند، و به کمک یک کلیدساز آن را گشودند، با پیکر نیمه‌جان مادر خود روبه‌رو شدند.

سیفی افزود: فرزندان در حالی مادر خود را مشاهده کردند که دست، پا و دهان او بسته شده بود و وسایل خانه نیز به هم ریخته بود. قاضی جنایی ادامه داد: زن سالخورده پس از انتقال به بیمارستان و مداوا از سوی پزشکان، گفت: درخانه بودم که با صدای زنگ آیفون متوجه شدم دختر جوانی که خود را همسایه ما معرفی می‌کرد، از من می‌خواهد برای گرفتن گوشت نذری در را باز کنم که به محض گشودن در، دختر جوان به یکباره به سوی من حمله‌ور شد و به دنبال او 3 مرد جوان نیز وارد خانه شدند و پس از بستن دست و پایم، اموال خانه را سرقت کرده و متواری شدند.

دادیار جنایی اضافه کرد: پس از طرح این شکایت، پرونده از سوی قاضی توکلی در شعبه 5 بازپرسی دادسرای جنایی تهران برای پیگیری و تحقیق در دستور کار ماموران پلیس آگاهی قرار گرفت.

با آغاز تحقیقات در این زمینه و به فاصله کمی از ارائه اولین شکایت، چندین شکایت مشابه دیگر نیز در دادسرای جنایی مطرح شد که نشان می‌داد، دختر سارق با همدستی 3 مرد جوان در مناطق شمالی تهران با شناسایی افراد سالخورده و به بهانه‌های مختلف از جمله گوشت یا آش نذری وارد خانه آنها شده و پس از ضرب‌وجرح، اموالشان را سرقت کرده‌اند.

سیفی گفت: با افزایش شکایت‌ها و دعوت از مالباختگان به پلیس آگاهی، یکی از افراد سالخورده در بانک اطلاعات مجرمان تصویر دختر سارق را که پیش از این نیز به اتهام سرقت از سوی پلیس آگاهی دستگیر شده بود، شناسایی کرد.

با شناسایی دختر سارق و صدور مجوز قضایی برای دستگیری وی، ماموران موفق شدند وی را که قصد حضور در منزل یکی از بستگانش داشت، دستگیر کنند.

در تحقیق از این دختر، او خود را الهام 24 ساله معرفی کرد و گفت: پس از آزادی از زندان با 4 سارق سابقه‌دار، یک باند سرقت تشکیل دادیم که من با حضور در مراکز خرید و میادین میوه و تره‌بار پس از مشاهده افراد سالخورده آنها را تعقیب و پس از چند روز کنترل رفت و آمدها زمانی که متوجه می‌شدم آنها به تنهایی زندگی می‌کنند، به بهانه‌های مختلف به اتفاق دیگر همدستانم وارد محل سکونتشان شده و اموالشان را سرقت می‌کردیم.

درپی این اعترافات، ماموران در مرحله بعدی 4 عضو دیگر این باند را نیز یکی پس از دیگری دستگیر کردند و با اعتراف آنها به چندین فقره سرقت و شناسایی مالباختگان، بازپرس شعبه 5 بازپرسی دادسرای جنایی، قرار مجرمیت آنها را صادر کرد.دادیار اظهارنظر تصریح کرد: پس از پایان گرفتن تحقیقات روز گذشته (یکشنبه)‌ کیفرخواست اعضای این باند صادر و پرونده برای صدور حکم به دادگاه جزایی ارسال شد تا در این خصوص تصمیم‌گیری شود.

http://www.sanatnews.ir/News/1/32704
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است