سه شنبه 11 ارديبهشت 1403

سهمیه متاهلان پر!

  تاريخ:چهاردهم دی 1388 ساعت 12:40   |     کد : 32709   |     مشاهده: 669

نایب رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی از مخالفت اعضای این کمیسیون با موضوع تخصیص سهمیه به متاهلان داوطلب کارشناسی ارشد خبر داد.

به گزارش ایلنا، اسدالله عباسی نماینده رودسر و املش در پاسخ به سوالی که به بحث ارائه سهمیه به متاهلان داوطلب کارشناسی ارشد اشاره داشت گفت: این موضوع در کمیسیون آموزش و تحقیقات بررسی و با آن مخالفت شد.

وی علت مخالفت مجلس را نقایص موجود در آن دانست و افزود: البته این موضوع به کمیسیون ارجاع نشده اما در جلسه‌ای با حضور وزیر علوم و تحقیقات مورد بررسی قرار گرفت و با آن مخالفت شد.

نایب رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: نظر کمیسیون این است که سهمیه برای پذیرش در دانشگاه‌ها براساس قوانینی است که قبلا در مجلس مورد بررسی قرار گرفته و یا در شورای انقلاب فرهنگی مشخص شده است اما سازمان‌ها و وزارتخانه‌ها نمی‌توانند در مورد ارائه سهمیه به افراد تصمیم‌گیری کنند.

عباسی با بیان اینکه هیات دولت می‌تواند ظرفیت دانشگاه‌ها را افزایش دهد، تصریح کرد: هیات دولت می‌تواند با توجه به بودجه ظرفیت دانشگاه‌ها را بالا ببرد و چنانچه بخواهد سهمیه‌ ارائه دهد،اما باید آن را در قالب لایحه به مجلس ارائه کنند.

وی پیشنهاد تخصیص سهمیه به متاهلان داوطلب کارشناسی ارشد را شتاب‌زده دانست و خاطرنشان کرد: این موضوع وظیفه مجلس است و علت مخالفت کمیسیون هم همین مورد می‌باشد،البته این کار را کارشناسی نمی‌دانم و پیامدها و حواشی به دنبال خواهد داشت.

این نماینده مجلس یادآور شد: اگر دلیل ارائه سهمیه به متاهلان داوطلب کارشناسی ارشد تشویق به ازدواج و یا تشویق به تحصیل باشد راه‌های دیگری نیز وجود دارد.

http://www.sanatnews.ir/News/1/32709
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است