دو شنبه 17 ارديبهشت 1403

کنسرسیوم صادرات فرش دستباف تشکیل شود

  تاريخ:بيستم آبان 1387 ساعت 09:28   |     کد : 10712   |     مشاهده: 1515
به گزارش صنعت نیوز، وزیر بازرگانی خواستار تشکیل کنسرسیوم صادرات فرش دستباف شد و گفت : همگرایی دست اندرکاران فرش و هماهنگی نهادها و سازمانهای مسئول به پایداری حضور در بازارهای هدف کمک می کند.

به گزارش خبرنگار گروه سرمایه صنعت نیوز، وزیر بازرگانی خواستار تشکیل کنسرسیوم صادرات فرش دستباف شد و گفت : همگرایی دست اندرکاران فرش و هماهنگی نهادها و سازمانهای مسئول به پایداری حضور در بازارهای هدف کمک می کند.

سید مسعود میرکاظمی امروز در همایش تولید کنندگان و صادرکنندگان فرش دستباف ایران در تهران افزود: در صورت تشکیل کنسرسیوم صادرات فرش دستباف از اعزام هیأت های تجاری آنها به خارج حمایت و 100 درصد هزینه شرکت در نمایشگاه های خارجی را پرداخت خواهیم کرد.

میرکاظمی همچنین از تشکیل کمیته فرش به ریاست وزیر در وزارت بازرگانی خبر داد و گفت: تلاش های زیادی برای افزایش صادرات فرش می شود اما به دلیل پراکنده بودن ، نتیجه بخش نیست.

وی تنوع فرشهای دستباف ایران را یادآور شد و گفت: با تلاش مشترک و همگرایی فعالان این بخش می توانیم سهم ایران را در بازارهای جهانی بیشتر کنیم.

وزیر بازرگانی با اشاره به بحران مالی جهانی گفت: این بحران ممکن است تقاضای کالاهای صادراتی ایران از جمله فرش دستباف را کاهش دهد اما با تشکیل کمیته ای در مرکز ملی فرش ایران آثار ان را کنترل می کنیم.

در این همایش یکروزه که تولیدکنندگان ، صادرکنندگان ، کارشناسان ، تاجران و مسئولان امور فرش دستباف کشور حضور دارند راههای افزایش سهم ایران از بازار جهانی این محصول بررسی می شود.

 

http://www.sanatnews.ir/News/1/10712
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است