سه شنبه 18 ارديبهشت 1403

بورس طلایی شد

  تاريخ:دوم آذر 1387 ساعت 11:51   |     کد : 11505   |     مشاهده: 1407
به گزارش صنعت نیوز، هیئت پذیرش بورس کالای ایران با پذیرش "سکه بهار آزادی طرح امام (ره)" در بورس کالا موافقت کرد.

به گزارش خبرنگار گروه سرمایه صنعت نیوز، هیئت پذیرش بورس کالای ایران با پذیرش "سکه بهار آزادی طرح امام (ره)" در بورس کالا موافقت کرد.

مشاور مدیرعامل بورس کالای ایران و مجری معاملات آتی افزود: مراحل اجرایی راه‌اندازی این معاملات اوایل هفته آینده انجام خواهد شد تا معاملات این محصول هر چه سریعتر آغاز شود.

احمد رضایی جذب سرمایه‌های سرگردان را یکی از مزیت‌های راه‌اندازی معاملات آتی سکه طلا اعلام کرد و افزود: سرمایه‌گذاران در فضایی کاملا استاندارد معاملات خود را انجام خواهند داد که این امر اطمینان آنان را برای سرمایه‌گذاری افزایش می‌دهد.

رضایی افزود: با آغاز معاملات آتی سکه طلا علاوه بر شفاف شدن قیمت، جلوی معاملات کاذب و تقلبی این محصول گرفته می شود.

همچنین رئیس اداره بورس‌ها و بازارهای سازمان بورس و اوراق بهادار نیز گفت: سکه طلا به عنوان چهارمین قرارداد پذیرفته شده در معاملات قراردادهای آتی، فعالیت خود را آذر ماه امسال آغاز می‌کند.

محمودرضا خواجه نصیری افزود : بسیاری از قشرهای جامعه علاقمند به سرمایه‌گذاری در طلا هستند.

وی اضافه کرد : راه‌اندازی معاملات آتی سکه طلا این اجازه را به این قشرها می‌دهد که با اطمینان لازم و بدون صرف هزینه نگهداری، اقدام به معاملات استاندارد سکه طلا کنند و از سود ناشی از سرمایه‌گذاری در این بخش بهره ببرند.

خواجه نصیری امکان سرمایه‌ گذاری تا 10 برابر سرمایه برای سرمایه‌گذاران را یکی از مزایای مهم عرضه سکه طلا در بورس کالا اعلام کرد و گفت : بر اساس مصوبه هیئت پذیرش بورس کالای ایران، در هر قرارداد 10 سکه طلا (به ارزش 20 میلیون ریال) معامله خواهد شد.

وی اضافه کرد : هر سرمایه ‌گذار تنها دو میلیون ریال به عنوان وجه تضمین اولیه پرداخت خواهد کرد اما از کل منافع تغییرات قیمت سکه بهره می‌شود.

خواجه نصیری ادامه داد : سرمایه ‌گذاران در این بازار می‌توانند قرارداد سکه را برای تحویل در دی و اسفندماه سال 87 و اردبیهشت، تیر، شهریور و آبان ماه سال آینده انجام دهند.

وی افزود: معاملات سکه طلا در بازار آتی این امکان را برای سرمایه‌گذاران فراهم خواهد کرد تا آنان بر اساس انتظارات و تحلیل‌های خود در دوره‌های زمانی متفاوت خریدهای خود را انجام دهند که این موضوع مزیت بزرگی برای سرمایه ‌گذاران است.

امیدنامه پذیرش و درج سکه طلا به زودی در پایگاه‌های اینترنتی پایگاه اطلاع‌رسانی بازار سرمایه ایران و بورس کالای ایران به نشانی www.sena.ir و www.ime.co.ir منتشر خواهد شد تا علاقمندان بتوانند با مشخصات این قرارداد آشنا شوند.

سرمایه‌گذاران برای معامله می‌توانند به کارگزاران دارای مجوز سازمان بورس و اوراق بهادار مراجعه و اقدام به خرید و فروش این محصول کنند.

 

http://www.sanatnews.ir/News/1/11505
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است