دو شنبه 17 ارديبهشت 1403

کسري تجاري ژاپن به 661 ميليون دلار رسيد

  تاريخ:دوم آذر 1387 ساعت 11:55   |     کد : 11508   |     مشاهده: 1449
به گزارش صنعت نیوز، وزارت دارائي ژاپن از کسري تجاري ششصد و شصت و يک ميليون دلاري /شصت و سه ميليارد و نهصد ميليون ين /اين کشور در ماه اکتبر خبر دادند.

به گزارش خبرنگار گروه سرمایه صنعت نیوز، وزارت دارائي ژاپن از کسري تجاري ششصد و شصت و يک ميليون دلاري /شصت و سه ميليارد و نهصد ميليون ين /اين کشور در ماه اکتبر خبر دادند.

صادرات ژاپن در ماه اکتبر با هفت و هفت دهم درصد کاهش نسبت به مدت مشابه پارسال به شش تريليون و نود و دو ميليارد ين رسيد که بيشترين ميزان کاهش حجم صادرات اين کشور از سال دو هزار و يک به شمار مي رود . اين کاهش در سال دو هزار و يک ،‌چهارده و نيم درصد بود.

ميزان واردات به اين کشور نيز با افزايش بهاي نفت خام ،زغال سنگ و گاز طبيعي با هفت و چهار دهم درصد افزايش به شش تريليون و نود و نه ميليارد ين رسيد.

ميزان کسري تجاري ژاپن با چين نيز با بيست و هفت مميز سه درصد افزايش به دويست و بيست و هشت ميليارد و سيصد ميليون ين رسيده است به طوري که ميزان صادرات اين کشور به چين براي نخستين بار از ماه مه دو هزار و پنج با نه دهم درصد کاهش به يک تريليون و شانزده ميليارد ين رسيده است . ميزان واردات چين به ژاپن نيز در مقايسه با پارسال دو و نه دهم درصد افزايش يافته و به يک تريليون و سي و نه ميليارد ين رسيده است .

ميزان مازاد تجاري ژاپن در تجارت با کشورهاي آسيايي نيز سي و هشت و هفت دهم درصد افزايش يافته و به چهارصد و چهل و نه ميليارد ين رسيده است .

ميزان صادرات اين کشور به ديگر کشورهاي آسيايي در ماه اکتبر در مقايسه با مدت مشابه پارسال با چهار درصد کاهش به سه تريليون و چهارصد ميليارد ين رسيده است . در حالي که ميزان واردات از اين کشورها با پنج و يک دهم درصد افزايش به رقم بي سابقه دو تريليون و نود و چهار ميليارد ين رسيده است .

ميزان مازاد تجاري ژاپن در تجارت با امريکا بيست و هفت مميز پنج درصد کاهش يافته و به پانصد و نوزده ميليارد و دويست ميليون ين کاهش يافته است . صادرات ژاپن به امريکا نوزده درصد کاهش يافته و به يک تريليون و بيست و يک ميليارد ين رسيده است در حاليکه ميزان واردات از اين کشور با يازده و يک دهم درصد کاهش به ششصد و نود و چهار ميليارد و نهصد ميليون ين رسيده است .

مازاد تجاري ژاپن در تجارت با کشورهاي عضو اتحاديه اروپا نيز بيست و چهار مميز هشت درصد کاهش يافته و به سيصد و پنجاه و هفت ميليارد و چهارصد ميليون ين رسيده است.

همچنين ميزان صادرات به اين کشورها از ژاپن با هفده مميز دو درصد کاهش به نهصد و چهل و يک ميليارد ين رسيده است که بيشترين کاهش از دسامبر دو هزار و يک که هجده و نيم درصد بود به شمار مي رود . ميزان واردات ژاپن از اين کشورها نيز يازده و هفت دهم درصد کاهش يافته و به پانصد و هشتاد و سه ميليارد و ششصد ميليون ين رسيده است.

خبرگزاري آلمان به نقل از وزارت دارائي ژاپن کسري تجاري اين کشور را به تاثير بحران مالي جهان بر کاهش صادرات اين کشور و نيز افزايش مستمر ارزش ين در برابر ديگر واحدهاي پول جهان دانست .

 

http://www.sanatnews.ir/News/1/11508
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است