دو شنبه 17 ارديبهشت 1403

رشد اقتصادي پرتغال در سال 2008 کاهش مي يابد

  تاريخ:دوم آذر 1387 ساعت 11:57   |     کد : 11510   |     مشاهده: 1415
به گزارش صنعت نیوز، اقتصاد پرتغال امسال با کاهش رشد مواجه است و رشد توليد ناخالص داخلي اين کشور از نيم درصد فراتر نخواهد رفت.

به گزارش خبرنگار گروه سرمایه صنعت نیوز، اقتصاد پرتغال امسال با کاهش رشد مواجه است و رشد توليد ناخالص داخلي اين کشور از نيم درصد فراتر نخواهد رفت.

بانک مرکزي پرتغال در گزارش اقتصادي پاييزي خود اعلام کرد اين کشور در سال جاري ميلادي کمترين رشد اقتصادي را در بين کشورهاي منطقه يورو و اتحاديه اروپا، خواهد داشت.

بانک مرکزي پرتغال ژوييه گذشته (تير و مرداد( پيش بيني کرده بود رشد اقتصادي اين کشور در سال دو هزار و هشت يک و دو دهم درصد باشد.

در گزارش پاييزي بانک مرکزي پرتغال آمده است اقتصاد پرتغال از مسير رو به رشد تدريجي و ارامي که در سال هاي اخير دنبال مي کرد؛ منحرف شده است.

در اين گزارش رشد اقتصادي پرتغال در سال دو هزار و نه، هشت درصد پيش بيني شده است.

بانک مرکزي پرتغال همچنين تاييد کرد کاهش رشد اقتصادي کشور از يک بحران بي سابقه ناشي مي شود.

بازنگري در پيش بيني رشد اقتصادي کانادا که از بحران مالي جهاني ناشي مي شود؛ در اصل بر کاهش ميزان سرمايه گذاري و صادرات مبتني است.

خبرگزاري شين هوا به نقل از بانک مرکزي پرتغال اعلام کرد سرمايه گذاري در اين کشور در سال جاري ميلادي هشت درصد کاهش خواهد يافت در حاليکه صادرات و واردات به ترتيب يک و چهار دهم درصد و دو و شش دهم درصد افزايش خواهد داشت.

اين گزارش همچنين پيش بيني مي کند ميزان مصرف در بخش خصوصي و دولتي به ترتيب يک و چهار دهم درصد و دو دهم درصد افزايش خواهد يافت در حاليکه نرخ تورم به دو و هشت دهم درصد کاهش خواهد يافت.

 

http://www.sanatnews.ir/News/1/11510
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است