سه شنبه 18 ارديبهشت 1403

بيمه هاي اعتباري و سرمايه گذاري ايجاد شود

  تاريخ:سوم آذر 1387 ساعت 11:13   |     کد : 11597   |     مشاهده: 1387
به گزارش صنعت نیوز، وزير کار و امور اجتماعي ايجاد بيمه هاي اعتباري و سرمايه گذاري را در کشور خواستار شد.

به گزارش خبرنگار گروه سرمایه صنعت نیوز، وزير کار و امور اجتماعي ايجاد بيمه هاي اعتباري و سرمايه گذاري را در کشور خواستار شد.

سيد محمد جهرمي پس از مجمع ساليانه بيمه مرکزي ايران در جمع خبرنگاران گفت: مي توان با ايجاد بيمه هاي اعتباري و سرمايه گذاري به نحوي عمل کرد که بانک ها وثايق بيشتر براي طرح ها را از سرمايه گذاران نخواهند و اين خود به نوعي پوشش خطرپذيري سرمايه گذاران است.

وي درباره کارکرد بيمه در حوزه کاري وزارت کار و امور اجتماعي افزود: براي کارگران و بخش نيروي کار در پي اين هستيم با بيمه مرکزي درباره پوشش دادن حق سنوات کارفرمايان موضوعاتي را، به ويژه درباره بيمه سرمايه گذاري پي گيري کنيم.

جهرمي گفت: اگر بخواهيم که سرمايه گذاري را در کشور توسعه دهيم بايد خطرپذيري را هم در حوزه بانکي و هم در حوزه سرمايه گذاري (داخلي و خارجي) از طريق بيمه پوشش دهيم.

وزير کار و امور اجتماعي با بيان اين که اين خطرپذيري مانعي براي سرمايه گذاري در کشور است افزود: اگر بخواهيم اين موانع را برطرف کنيم بايد صنعت بيمه کشور را هر چه سريعتر توسعه دهيم.

جهرمي رشد صنعت بيمه در سال 86 را نسبت به سال 85 مناسب خواند و گفت: سهم اين صنعت از توليد ناخالص داخلي يک و سه دهم درصد و براي رسيدن به رشد مطلوب جهاني (هفت درصد و بيشتر) بايد تلاش مضاعفي کرد.

وي با اشاره به اينکه بيمه نماد تعامل اجتماعي براي پذيرش خطر است تصريح کرد: هر چه صنعت بيمه توسعه يابد مشکلات مردم در حوادث کمتر خواهد شد.

جهرمي گفت: در حال حاضر12 ميليون واحد مسکوني، سه ميليون واحد تجاري و بيش از170 تا 180 هزار ميليارد تومان فقط سرمايه هاي بخش دولتي در کشور موجود است.

وزير کار و امور اجتماعي گفت: صنعت بيمه بايد در بخش سرمايه گذاري صادرات، واردات، حمل و نقل، هوايي، زميني و دريايي حضور بيشتري داشته باشد.

جهرمي افزود: معتقدم با بيمه کردن سرمايه هاي مردمي و دولتي مي توان بسياري از مشکلات ناشي از حوادث پيش بيني نشده مانند سيل، آتش سوزي، تصادفات و غيره را

کنترل کرد.

وي گفت: بايد سعي کنيم با تعامل بيشتر و پرداخت حق بيمه حوادث گوناگون، مشکلات مردم را کم کنيم.

جهرمي درباره بيمه کارآفريني افزود: بيمه کارآفريني همان پوشش سرمايه گذاريست که البته به دليل نوآوري و خلاقيت آن، خطرپذيري بيشتري دارد.

وي گفت: هر چه بتوانيم اين خطرپذيري را از طريق بيمه يا حمايت هاي دولتي کاهش دهيم کارآفرينان بيشتري به سرمايه گذاري در کشور راغب مي شوند.

جهرمي افزود: از طرف ديگر هر چه نوآوري ها و خلاقيت هاي نهفته در بيمه کارآفريني شکوفا شود در توليد، اقتصاد و افزايش درآمد سرانه شاهد جهش بهتري خواهيم بود.

وي با بيان اينکه از سال گذشته بيمه کار آفريني را آغاز کرديم، اضافه کرد: در اين راستا مقداري از اعتبارات مربوط به اشتغال زايي را براي پوشش خطرپذيري کارآفريني اختصاص داديم.

جهرمي افزود: اگر بيمه کارآفريني و سرمايه گذاري در مجموع در کشور ما راه اندازي شود مي تواند به سرمايه گذاري در کشور کمک خوبي کند.

 

http://www.sanatnews.ir/News/1/11597
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است