سه شنبه 18 ارديبهشت 1403

کوتاهي بانک ها در پرداخت وام مسکن مهر

  تاريخ:چهاردهم دی 1387 ساعت 14:58   |     کد : 13790   |     مشاهده: 717
به گزارش صنعت نیوز، معاون هماهنگي طرح هاي عمراني وزير کشور گفت: تعاوني هاي استانها به ما مي گويند که بانک ها وام مربوط به طرح مسکن مهر را پرداخت نمي کنند.

به گزارش خبرنگار گروه راه و ساختمان صنعت نیوز، معاون هماهنگي طرح هاي عمراني وزير کشور گفت: تعاوني هاي استانها به ما مي گويند که بانک ها وام مربوط به طرح مسکن مهر را پرداخت نمي کنند.

به گزارش خبرنگار ما، نيکزاد در هفتمين جلسه وزارتخانه هاي تعاون، کشور و مسکن و شهرسازي درباره طرح مسکن مهر افزود: موضوع اشتغال و مسکن دو موضوع اصلي دولت از ابتدا تاکنون بوده است و در آينده نيز خواهد بود.

وي با بيان اينکه بحث مسکن تاثير بسيار زيادي در اشتغال جوانان دارد گفت: با فعال شدن بحث مسکن حداقل 134 رشته شغلي در کشور به افزايش اشتغالزايي خواهند پرداخت.

نيکزاد افزود: بسياري از انحرافات اجتماعي بخاطر تشکيل ندادن خانواده به دست جوانان است که مهمترين علت آن نبود شغل و مسکن است.

معاون هماهنگي طرح هاي عمراني وزير کشور گفت: وزارت کشور جدولي از مراحل مختلف پيشرفت مسکن مهر در استانها تهيه کرده است اما بايد با هماهنگي وزارتخانه هاي تعاون و مسکن مغايرتها از بين برود.

نيکزاد با طرح اين سوال که چرا مسکن روستايي در کشور موفق بوده است خواستار واگذاري زمين به شهرداري ها در طرح مسکن مهر شد و افزود: اما بهتر است در راس کار وزارت مسکن نظارت عالي داشته باشد.

وي با اشاره به وجود انشعابات متعدد براي هر واحد مسکوني گفت: در اين باره وزارت نيرو خواستار الگوي پرداخت يک سوم از طرف دولت و يک سوم از طرف استانها براي حق انشعاب است اما نظر ما اين است که يک سوم اين حق انشعاب را وزارت نيرو، يک سوم را رياست جمهوري و يک سوم را نيز استانها با دريافت از مردم پرداخت کنند.

نيکزاد با بيان اينکه تعاوني ها به ما مي گويند که بانکها به ما وام نمي دهند افزود: با دستور رئيس جمهور حداقل 6 هزار ميليارد تومان خط اعتباري براي طرح مسکن مهر اختصاص يافته که از اين ميزان دو هزار و ششصد ميليارد تومان بطور نقدي به بانکها داده شده است.

وي با بيان اينکه اين مبالغ را بايد به استانها ابلاغ کرد گفت: بانک مرکزي ادعا مي کند اين خط اعتباري را کنار گذاشته و دليل پرداخت نکردن وام نيز ناقص بودن پرونده هاست.

نيکزاد با بيان اينکه امسال بايد حداقل 400 هزار واحد مسکوني در قالب طرح مسکن مهر به سرانجام برسد افزود: عزم دولت و شخص رئيس جمهور براي مسکن مهر بسيار جدي است و وقت گذاشتن هفتگي هم نشان از اين جديت دارد.

وي در پايان خواستار حضور فعال وزارت نيرو و نفت در طرح مسکن مهر و نيز توزيع منطقي تسهيلات در استانها شد.

 

http://www.sanatnews.ir/News/1/13790
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است