سه شنبه 18 ارديبهشت 1403
معاون وزيرمسکن

قيمت مسکن بزودي متعادل تر مي شود

  تاريخ:شانزدهم دی 1387 ساعت 11:07   |     کد : 13958   |     مشاهده: 751
به گزارش صنعت نیوز، معاون امور مسکن و ساختمان وزارت مسکن و شهرسازي ، افزايش صدور پروانه ساختماني وتوليد و هدايت بخشي از تقاضا به طرح مسکن مهر را در کاهش قيمت مسکن موثر دانست و گفت : با ادامه ساخت و سازها ، قيمت ها در بازار مسکن به زودي متعادل تر مي شود.

به گزارش خبرنگار گروه راه و ساختمان صنعت نیوز، معاون امور مسکن و ساختمان وزارت مسکن و شهرسازي ، افزايش صدور پروانه ساختماني وتوليد و هدايت بخشي از تقاضا به طرح مسکن مهر را در کاهش قيمت مسکن موثر دانست و گفت : با ادامه ساخت و سازها ، قيمت ها در بازار مسکن به زودي متعادل تر مي شود.

منوچهر خواجه دلويي با اشاره به کاهش 25 تا 30 درصدي قيمت زمين مسکن در ماههاي اخير افزود : زماني که رکود بر بازار مسکن حاکم مي ‌شود، فروشندگان و دارندگان مسکن مجبور مي شوند قيمت ها را کاهش دهند و اين به روند نزولي قيمت مسکن کمک کرده است .

معاون وزير مسکن و شهرسازي با پيش بيني ادامه کاهش قيمت زمين و مسکن در کشورکاهش چند ماه اخير در قيمت مسکن را بي نظيردانست .

وي با تاکيد بر بي سابق بودن تعداد صدور پروانه هاي ساختماني در سال گذشته که از مرز يک ميليون و 100 هزار فقره گذشت افزود : پروانه هاي ساختماني صادر شده در سال گذشته در مقايسه با سال قبل از آن حدود 40 درصد افزايش يافت که خود مبين افزايش ساخت و ساز است.

به گفته خواجه دلويي پروانه هاي ساختماني صادر شده در سال 85 در مقايسه با سال قبل از آن نيز 25 درصد رشد داشت.

معاون امور مسکن و ساختمان وزارت مسکن و شهرسازي گفت : در نيمه نخست امسال پروانه هاي ساختماني صادر شده در شهرها و روستاها در مقايسه با مدت مشابه پارسال 20 درصد بيشتر است.

خواجه دلويي درباره اقدامات انجام شده در اجراي طرح مسکن مهر گفت: اختصاص زمين به تعاوني هاي مسکن مهر و صدور مجوز ساخت و ساز در آنها ادامه دارد و بخشي از ساخت و ساز ها در اين زمين ها آغاز شده است.

درطرح مسكن مهر، هر هكتار به 70 تا 80 واحد مسکوني اختصاص دارد و تاكنون 18 هزار هكتار زمين به استعداد ساخت بيش از يك ميليون و360 هزار واحد مسكونى واگذار شده است.

هم اکنون حدود 19 ميليون خانوار ايراني در17ميليون واحد مسکوني زندگي مي کنند.

با توجه به رونق ساخت مسکن در کشور و کاهش هزينه مصالح ساختماني مانند سيمان و اهن الات ؛ انتظار مي رود قيمت مسکن باز هم کاهش يابد.

 

http://www.sanatnews.ir/News/1/13958
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است