سه شنبه 18 ارديبهشت 1403

18 سد امسال افتتاح مي شود

  تاريخ:بيست و پنجم فروردين 1388 ساعت 11:52   |     کد : 19078   |     مشاهده: 755
به گزارش صنعت نیوز، مدير عامل شرکت مديريت منابع آب ايران اعلام کرد : از ارديبهشت تا اسفند امسال 18 سد افتتاح خواهد شد.

به گزارش خبرنگار گروه راه و ساختمان صنعت نیوز، مدير عامل شرکت مديريت منابع آب ايران اعلام کرد : از ارديبهشت تا اسفند امسال 18 سد افتتاح خواهد شد.

ستار محمودي گفت اين سدها شامل 4 سد ساروق (گوگردچي) ، سلماس (دريک) ، زولا و قيقاج در استان آذربايجان غربي، 2 سد سيبويه (سيوند) و تنگاب فيروزاباد در فارس، رامهرمز (جره) در خوزستان، 2 سد گلابر و کينه ورس در استان زنجان ،سنگ سياه در کردستان، 2 سد خوانسار(باغکل) و قره آقاچ سميرم در استان اصفهان ، کمال صالح در استان مرکزي، ماملو در استان تهران، 2 سد نرماشير(نساء) و بافت(آسياب جفته) در استان کرمان، البرز( پاشاکلا) در مازندران و سد زاگرس در استان کرمانشاه است.

مدير عامل شرکت مديريت منابع آب ايران درباره ميزان بارندگي در سال آبي جاري گفت: از ابتداي سال آبي ( مهرماه ) تا ديروز 172 ميلي متر بارندگي داشتيم که نسبت به سال قبل بهتر است و نگراني در کوير و خليج فارس کم شده و فرصت خوبي براي مديريت اب فراهم امده است.

محمودي تاکيد کرد: ميزان بارش نسبت به ميانگين 40 ساله حدود 15 درصد کاهش نشان مي دهد.

وي گفت: ذخيره آب سدها هم اکنون13،7 ميليارد متر مکعب است که در سال قبل 14 ميليارد مترمکعب بود.

محمودي گفت : بارش هاي يک ماه اخير در استان هاي هرمزگان، سيستان و بلوچستان، فارس و بخشي از خوزستان و استان هاي شمالي ، مناسب و در حد نرمال بوده است.

مدير عامل شرکت مديريت منابع آب ايران گفت: البته صرفه جويي در مصرف آب همچنان يک ضرورت است.

وي مديريت مصرف و نصب 25 هزار کنتور آب در چاه هاي کشاورزي برقي و فرهنگ سازي مصرف مناسب را از برنامه هاي وزارت نيرو بيان کرد.

 

http://www.sanatnews.ir/News/1/19078
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است