سه شنبه 18 ارديبهشت 1403

تولید نوعی پلیمر مقاوم به حرارت و شعله در شرکتی دانش بنیان

تولید نوعی پلیمر مقاوم به حرارت و شعله در شرکتی دانش بنیان
  تاريخ:بيست و دوم ارديبهشت 1401 ساعت 20:04   |     کد : 267027   |     مشاهده: 818
به گزارش صنعت نیوز، یک شرکت دانش‌بنیان موفق به ساخت دو محصول برای ایجاد خاصیت ضد شعلگی و افزایش چسبندگی پلیمر با مواد غیر پلیمری شده است.
به گزارش صنعت نیوز، یک شرکت دانش‌بنیان موفق به ساخت دو محصول برای ایجاد خاصیت ضد شعلگی و افزایش چسبندگی پلیمر با مواد غیر پلیمری شده است.
 
محمد باقر شیروانی مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان رایان بسپار صنعت با بیان اینکه مستربچ ضد شعله و سازگارکننده جزو مواد اولیه صنعت پلاستیک هستند، گفت: مواد خامی که توسط پتروشیمی تولید می‌شود برای استفاده در صنایع پایین‌دستی و تبدیل شدن به قطعات پلاستیکی در صنایع مختلف نیاز به تغییر، تقویت و اصلاح خواص دارند که این تغییرات با توجه به کاربرد محصول متفاوت است.

ایجاد خاصیت ضد شعلگی
 
گسترش روزافزون پلاستیک‌ها در حوزه‌های مختلف سبب شده که امروزه مطالعات گسترده‌ای در زمینه رفع معایب پلاستیک صورت بگیرد تا بتوان استفاده از آن‌ها را با حفظ ایمنی و امنیت روزبه‌روز بیشتر کرد. ازجمله معایب ذاتی بیشتر پلیمر‌ها و پلاستیک‌ها مقاومت بسیار ضعیف آن‌ها در برابر شعله و حریق است که با توجه به ماهیت هیدروکربنی خود به‌راحتی شعله‌ور شده و محدودیت در کاربرد را به همراه دارند.
 
مستربچ ضد شعله باعث ایجاد خاصیت ضد شعلگی مواد پلیمری اشتعال‌پذیر و افزایش مقاومت آن‌ها در برابر آتش می‌شود، از این محصول در موتور و قطعات پلاستیکی مورد نیاز در صنایع الکترونیک مانند کانتکتور‌ها و فیوز‌ها استفاده می‌شود.

افزایش چسبندگی پلیمر با مواد غیر پلیمری
 
مستربچ سازگار کننده باعث افزایش چسبندگی بین مواد پلاستیک و مواد غیر پلاستیکی مثل مواد معدنی، چوب مانند صندلی، کمد و کابینت و الیاف شیشه از قبیل بدنه رادیاتور ماشین و پروانه موتور‌های صنعتی می‌شود.
 
این محصولات از سال ۹۶ به تولید صنعتی رسیده و در حال حاضر در این شرکت ۱۳ نفر به‌صورت مستقیم و حداقل ۷ نفر به‌صورت غیرمستقیم مشغول به کار هستند. از مزیت‌های این محصولات می‌توان به قیمت پایین‌تر نسبت به نمونه‌های مشابه، در دسترس بودن و سفارش طبق خواسته مشتری با توجه به رنگ و خواص درخواستی اشاره کرد.مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان رایان بسپار صنعت با اشاره به اینکه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تسهیلات خوبی دارد، افزود: این شرکت کار صنعتی خود را با حمایت صندوق آغاز کرده و در ادامه هم از این حمایت‌ها بهره‌مند بوده، اما زمان دریافت تسهیلات و مراحل اداری بسیار زیاد و در بعضی‌اوقات کلافه کننده است.

http://www.sanatnews.ir/News//267027
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است