دو شنبه 17 ارديبهشت 1403

آمادگی دستگاه‌ها برای مقابله با هر گونه آتش سوزی

  تاريخ:هجدهم ارديبهشت 1402 ساعت 13:58   |     کد : 276460   |     مشاهده: 156
سرپرست معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: دستگاه‌ها برای مقابله با هر گونه آتش سوزی آمادگی خود را اعلام کردند.
آمادگی دستگاه‌ها برای مقابله با هر گونه آتش سوزیبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما کهگیلویه و بویراحمد، سرپرست معاون عمرانی استاندار شهامت در جلسه ستاد مدیرت بحران با محوریت مقابله با آتش سوزی‌های احتمالی افزود: بیمه بی نام از دیگر موضوعات بود که قرار است برای افرادی که در جریان اطفاء حریق دچار حادثه می‌شوند از مزایای این بیمه برخوردار شوند.
سرپرست معاون عمرانی استاندار ادامه داد: ضوابط استفاده از این بیمه تا پایان هفته مشخص می‌شود.
ایجاد ۵۵۰ کیلومتر آتش بر در استان
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به گرم شدن هوا و خطر آتش‌سوزی در جنگل‌ها و مراتع استان، گفت: ۶۶۰ هزار هکتار از نقاط بحرانی که دارای شرایط آتش‌سوزی بیشتری هستند شناسایی شدند.
سعید جاوید بخت افزود: برای پیشگیری از آتش‌سوزی نیازمند تجهیزات و امکانات هستیم، اما آنچه در اختیار استان است محدود است.
وی با بیان اینکه ۱۰۰ دستگاه دمنده خریداری شده است، ادامه داد: به هر بخش دو دستگاه دمنده تحویل می‌دهیم، اما با توجه به اینکه هزینه دمنده‌ها چندان زیاد نیست هر دستگاهی می‌تواند یک دستگاه دمنده خریداری کند.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان با اشاره به اینکه نیاز است یک دستگاه بالگرد در استان مستقر شود، گفت: مکان‌هایی برای برداشت آب مشخص شده است.
وی با اشاره به اینکه اصل بر پیشگیری از آتش سوزی است، افزود: در سال گذشته ۹ فقره آتش‌سوزی به میزان ۱۶۳ هکتار رخ داده که کاهش ۹۰ درصدی آتش‌سوزی‌ها را نشان می‌دهد.
علیرضا نیک‌روز مدیرکل مدیریت بحران استانداری کهگیلویه و بویراحمد هم از اختصاص ۴۰۰ میلیارد تومان برای جبران خسارت سیل مانسون خبر داد، گفت: تاکنون اقدامی برای تسهیلات سیل مانسون صورت نگرفته و پرداخت تسهیلات در استعلامات دستگاه‌ها مانده است.

http://www.sanatnews.ir/News//276460
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است