دو شنبه 17 ارديبهشت 1403

هشدار درباره احتمال غرق شدن کشتی‌ها و شناورهای صیادی در جنوب کشور

هشدار درباره احتمال غرق شدن کشتی‌ها و شناورهای صیادی در جنوب کشور
  تاريخ:بيست و دوم خرداد 1402 ساعت 11:36   |     کد : 278388   |     مشاهده: 527
به گزارش صنعت نیوز، سازمان هواشناسی کشور با صدور هشدار نارنجی نسبت به تاثیر فعالیت طوفان گرمسیری «بی پارجوی» بر سواحل جنوب کشور و افزایش ارتفاع موج به چهار متر در شرق دریای عمان و خلیج فارس طی امروز هشدار داد.
به گزارش صنعت نیوز، سازمان هواشناسی کشور با صدور هشدار نارنجی نسبت به تاثیر فعالیت طوفان گرمسیری «بی پارجوی» بر سواحل جنوب کشور و افزایش ارتفاع موج به چهار متر در شرق دریای عمان و خلیج فارس طی امروز هشدار داد.
بر اساس این هشدار ضمن اینکه طوفان گرمسیری «بی پارجوی» قابلیت تقویت به طوفان حدی گرمسیری را دارد، اثرات مخاطره آمیزی برای سواحل و فراسواحل جنوب کشور نیز در پی خواهد داشت.
فعالیت طوفان در مناطق دریایی جنوب سبب می‌شود تا دوشنبه ارتفاع امواج در شرق دریای عمان تا ۳ متر، در فراسواحل غرب دریای عمان تا ۲.۵ متر و در سواحل تا حداکثر ۲ متر برسد.
برای سه‌شنبه نیز پیش بینی می‌شود ارتفاع امواج در شرق دریای عمان تا ۳ متر، در فراسواحل غرب دریای عمان تا ۲.۵ متر و در سواحل تا ۲ متر و در شرق خلیج فارس و تنگه هرمز تا ۱.۵ متر در بعداز ظهر و شب برسد.
شرایط جوی دریا در روز چهارشنبه تشدید می‌شود به طوری که ارتفاع امواج در شرق دریای عمان تا ۴ متر افزایش می‌یابد. همچنین ارتفاع موج در فراسواحل غرب دریای عمان تا ۲.۵ و در سواحل تا ۲ متر افزایش می یابد.
علاوه بر این چهارشنبه در مرکز خلیج فارس نیز ارتفاع امواج به ۲ متر و مناطق شمالی و شرقی خلیج فارس و تنگه هرمز به حداکثر ۱.۵ متر می رسد.
روز پنجشنبه نیز ارتفاع امواج در شرق دریای عمان تا ۴ متر پیش بینی می شود و برای فراساحل غرب دریا نیز انتظار امواج تا ۲.۵ متر و در سواحل تا ۲ متر پیش بینی می شود.
پیش بینی می‌شود در روز پنجشنبه ارتفاع موج در مرکز و شرق خلیج فارس به حداکثر ۲.۵ متر و در شمال خلیج فارس و تنگه هرمز به ۱.۵ متر برسد.
این شرایط اثرات مخاطره آمیزی همچون غرق شدن کشتی‌ها و شناورهای تجاری و صیادی در منطقه فعالیت توفان گرمسیری، آسیب جدی به شناورهای در حال تردد در مناطق فراساحلی شرق دریای عمان،احتمال آسیب شدید به شناورهای مستقر در بنادر و قفس‌های پرورش ماهی و تورهای صیادی، احتمال بالا آمدن آب در سواحل، احتمال خسارت به تاسیسات ساحلی، اختلال در تردد های دریایی از جمله تردد شناورهای سبک و نیمه سنگین و سنگین، مسافربری، تفریحی و صیادی در پی دارد.
توصیه شده است ضمن خودداری از تردد کشتی‌های تجاری و لنج‌های ماهیگیری در محدوده فعالیت طوفان، جلوگیری از تردد شناورهای سبک و تفریحی ، جلوگیری از تفریحات دریایی و شنا، از تردد کشتی‌های تجاری و لنج‌های صیادی به سمت مناطق فراساحل و انتقال قایق‌های سبک به خشکی و پهلوگیری کشتی‌ها و شناورها در مکان های امن‌خودارب شود.
جمع آوری تورهای صیادی و قفس های پرورش ماهی، محافظت از تاسیسات ساحلی، اجتناب از تردد شناورهای سبک و فعالیت های تفریحی در جزایر استان هرمزگان و اتخاذ تمهیدات لازم جهت تردد ایمن شناورهای مسافربری. پیگیری اخبارهواشناسی و هشدارهای رسمی صادر شده توسط سازمان هواشناسی کشور و اداره کل هواشناسی استان نیز توصبه شده است.

http://www.sanatnews.ir/News/1/278388
Share

برچسب ها :  غرق شدن , کشتی , صیاد , شناور
آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است