سه شنبه 18 ارديبهشت 1403

استاندار کردستان: عملیات اجرایی طرح‌های آماده مسکن ملی به سرعت آغاز شود

استاندار کردستان: عملیات اجرایی طرح‌های آماده مسکن ملی به سرعت آغاز شود
  تاريخ:بيست و هشتم خرداد 1402 ساعت 09:31   |     کد : 278648   |     مشاهده: 376
به گزارش صنعت نیوز، استاندار کردستان گفت: طرح‌های مسکن ملی که کار آماده‌سازی آن انجام شده است، به سرعت عملیات اجرایی آن آغاز شود تا از برنامه عقب نمانیم .
به گزارش صنعت نیوز، استاندار کردستان گفت: طرح‌های مسکن ملی که کار آماده‌سازی آن انجام شده است، به سرعت عملیات اجرایی آن آغاز شود تا از برنامه عقب نمانیم .
اسماعیل زارعی کوشا روز شنبه در شورای مسکن شهرستان قروه اظهار کرد: امروز ۷۲ واحد که بنیاد مسکن متولی بود به عنوان اولین واحدهای نهضت ملی در قروه بهره برداری شد.
وی این واحدهای افتتاح شده مسکن ملی امروز در قروه را از لحاظ ساخت و مصالح بسیار با کیفیت توصیف کرد و افزود: این واحدها باید به الگویی برای دیگر طرح های مسکن ملی در استان تبدیل شود.
استاندار کردستان با بیان اینکه با تصویب نهایی در شورای برنامه ریزی مشکل تامین زمین در قروه حل خواهد شد، اضافه کرد: ۵۱۲ واحد از مسکن ملی باقی مانده که زمین آن باید تامین شود.
زارعی کوشا به مسکن روستایی نیز اشاره کرد و گفت: همه جای کشور ضمانت زنجیره ای برای دریافت تسهیلات مقاوم سازی مسکن روستایی پدیرفته می شود و این مساله باید در کردستان هم انجام شود.
وی خواستار توزیع متقاضیان مقاوم سازی مسکن روستایی بین بانک ها شد و ادامه داد: در کردستان نسبت مصارف به منابع بانکی ۶ دهم درصد و این از مشکلات عمده استان است.
استاندار کردستان تاکید کرد: میز مشترکی با بنیاد مسکن در بانک ملی برگزار و مسایل و مشکلات مطرح و در همان جلسه برطرف شود.
پرداخت ۸۵ میلیارد تومان تسهیلات برای ساخت مسکن ملی
فرماندار قروه در این نشست گفت: بضاعت مالی و ناتوانی در پرداخت تسهیلات، باعث شده روستانشینان تمایل کمتری به دریافت تسهیلات مقاوم سازی و مسکن ملی داشته باشند.
خلیل فعله گری اضافه کرد: تاکنون ۸۵ میلیارد تومان برای ۲۸۵ واحد مسکن خودمالکی در قروه پرداخت شده است.
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کردستان هم با بیان اینکه در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر زمین وجود دارد ولی متقاضی نداریم، افزود: در سریش آباد هیچ زمین بدون متقاضی نیست و در دزج و دلبران و مالوجه متقاضی نداریم.
سعید رسولی با اشاره به اینکه از ۷۱۲ طرح نهصت ملی ۹ پروانه ساختمانی صادر شده و فرآیند کاری در دست اجراست، اضافه کرد: پروژه سرانجیک ۳۷۲ نفر داریم کآ اماده سازی زمین در دست اجراست.
مدیرکل راه و شهرسازی کردستان هم اظهار کرد: تعهد دولت برای مسکن ملی در قروه ۲ هزار و ۸۸۳ واحد است که تاکنون ۱۹ هزار و ۱۲۸ نفر ثبت نام کرده‌اند و ثبت نام ۹ هزار و ۳۱ نفر تایید شده است.
جهانگیر الیاسی یادآور شد: در قروه سه برابر تعهد متقاضی تایید نهایی انجام و کل اراضی مورد نیاز تامین شده است.
قروه در ۹۰ کیلومتری شرق سنندج مرکز استان کردستان واقع شده است.

http://www.sanatnews.ir/News//278648
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است