دو شنبه 17 ارديبهشت 1403

ایران تاکنون به ۳۳ کنوانسیون بین‌المللی دریایی ملحق شده است

ایران تاکنون به ۳۳ کنوانسیون بین‌المللی دریایی ملحق شده است
  تاريخ:سی ام خرداد 1402 ساعت 14:05   |     کد : 278869   |     مشاهده: 518
به گزارش صنعت نیوز، مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: جمهوری‌اسلامی ایران تاکنون به ۳۳ کنوانسیون بین‌المللی دریایی ملحق شده که ۱۴ مورد از آنها در راستای حفاظت از محیط زیست دریایی است.
به گزارش صنعت نیوز، مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: جمهوری‌اسلامی ایران تاکنون به ۳۳ کنوانسیون بین‌المللی دریایی ملحق شده که ۱۴ مورد از آنها در راستای حفاظت از محیط زیست دریایی است.
در پیام «علی اکبر صفایی» به مناسبت روز جهانی دریانورد آمده است: دریانوردان با حضور مقتدرانه در پهنه‌های دریایی و اقیانوسی و هدایت و راهبری کشتی‌های تجاری منطقه‌ای و اقیانوس‌پیما، سهم غیرقابل انکاری در تامین مواد غذایی و صیانت از امنیت اقتصادی و نظامی یک کشور دارند و در راه انجام‌این وظیفه بزرگ، از هیچ ایثار و فداکاری دریغ نمی‌کنند و با تلاش وصف‌ناشدنی خود جریان تجارت جهانی و زنجیره تامین را حتی در شرایط سخت، و حتی بحران‌های بین المللی، تضمین می‌کنند.
وی بیان‌داشت: در این میان تلاش‌های دریانوردان جمهوری اسلامی ایران در مقایسه با دریانوردان سایر ملل نمود برجسته‌تری داشته و دارد؛ زیرا آنان علاوه‌بر موانع و چالش‌های عام، با محدودیت‌های ناشی از تحریم‌های ناجوانمردانه استکبار جهانی نیز روبه‌رو بوده و هستند.
در ادامه پیام صفایی آمده است: به دلیل نقش بی بدیل دریانوردان در ایمنی، امنیت و حفظ محیط زیست دریایی، سازمان بین المللی دریانوردی (IMO) به موازات افزایش فعالیت در دریاها و اهمیت اجتناب‌ناپذیر لزوم حفاظت از جان و مال در فعالیت‌هایی دریایی، در سال جاری بر «مشارکت موثر دریانوردان در حفاظت از محیط زیست دریایی» در راستای کنوانسیون بین المللی جلوگیری از آلودگی ناشی از کشتی ها (MARPOL) تاکید کرده است.
وی افزود: سازمان بنادر و دریانوردی جمهوری اسلامی ایران به عنوان مرجع حاکمیتی کشور مفتخر است همواره در راستای صیانت از سلامت محیط زیست دریایی اهتمام ورزیده و بر پیشگیری از ایجاد آلودگی‌های دریایی با رعایت و نظارت بر الزامات قانونی تاکید کرده است.
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی خاطرنشان‌کرد: در سال‌های اخیر، سازمان بنادر و دریانوروی توانسته است اقدمات گسترده‌ای در راستای اجرای این کنوانسیون‌ها و پیشگیری از آلودگی‌های دریایی انجام دهد. در همین راستا و به عنوان عملکرد سازمان بنادر و دریانوردی در حفاظت از دریاها و سواحل کشور، می توان به جلوگیری از آلودگی هوا توسط کشتی‌ها از طریق مدیریت بهینه عملکرد و افزایش کارایی انرژی شناورها و کاهش تولید گاز های گلخانه ای ناشی از فعالیت کشتی‌ها اشاره کرد.
وی ادامه‌داد: همچنین تسهیلات دریافت مواد زائد نفتی و انواع زباله ها به‌ویژه زباله پلاستیکی از کشتی‌ها پیش از تخلیه در دریاها، خرید و تامین انواع تجهیزات پیشرفته مقابله با آلودگی های دریایی و راهاندازی مراکز اصلی مقابله با آلودگی های دریایی در بنادر کشور با فعالیت شبانه‌روزی، از دیگر اقدمات حمایتی سازمان بنادر در زمینه حفظ محیط زیست دریایی است.

http://www.sanatnews.ir/News/1/278869
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است