دو شنبه 17 ارديبهشت 1403

شیر خشک بدون افزایش قیمت به دست مصرف کننده واقعی می‌رسد

  تاريخ:يازدهم دی 1402 ساعت 09:31   |     کد : 286272   |     مشاهده: 99
ایسنا/لرستان مدیر اداره فرآورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: در طرح اصلاح ارز ترجیحی شیرخشک، به کودکان زیر دو سال ۱۰ قوطی در ماه با همان قیمت قبلی شیرخشک تعلق می‌گیرد.
دکتر سجاد پاپی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: قیمت شیرخشک در کشور ما نسبت به سایر کشورها به ویژه کشورهای همسایه دارای قیمت بسیار پایین‌تری است و همین امر سبب شده عده‌ای افراد سودجو نسبت به قاچاق معکوس آن به برخی از کشورهای همسایه اقدام کنند.
وی اضافه کرد: همچنین ممکن است برخی صاحبان مشاغل شیرخشک را در مواردی نامربوط مورد استفاده قرار بدهند و همین امر سبب هدررفت سرمایه در کشور و کمبود شیرخشک برای کودکان می‌شود.
مدیر اداره فرآورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: در طرح اصلاح ارز ترجیحی شیرخشک، این کالا بدون افزایش قیمت به دست مصرف کننده واقعی می‌رسد و دیگر با کمبود شیرخشک مواجه نخواهیم شد؛ همچنین جلوی قاچاق معکوس و استفاده نامربوط تا حدود زیادی نیز گرفته می‌شود.
پاپی بیان کرد: در این طرح که مدتی است آغاز شده به کودکان زیر دو سال به تعداد ۱۰ قوطی در ماه با همان قیمت قبلی شیرخشک تعلق می‌گیرد.
وی با بیان اینکه دولت با اختصاص یارانه مورد نظر به بیمه سلامت مابه‌التفاوت این هزینه را به داروخانه پرداخت و خانواده با همان قیمت قبلی شیرخشک را دریافت می‌کند. البته همراه داشتن شناسنامه نوزاد و ارائه آن به داروخانه جهت ثبت در سامانه تی‌تک ضروری است.
مدیر اداره فراورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی لرستان بیان کرد: در صورت نیاز بیشتر از ۱۰ قوطی در ماه، مابقی قوطی‌ها برای کودکان زیر دو سال به صورت مبلغ روی قوطی از متقاضی توسط داروخانه اخذ می‌شود که این امر نیز با ارائه شناسنامه نوزاد به داروخانه و ثبت در سامانه تی‌تک صورت می‌گیرد.
پاپی گفت: در کودکان بالای ۲ سال شیرخشک به صورت قیمت روی قوطی به کودکان ارائه می‌شود که این هم باز به صورت ارائه شناسنامه و ثبت در سامانه تی‌تک است.
وی اضافه کرد: والدین کودکان تازه متولد شده که هنوز برای کودک شناسنامه صادر نشده می‌توانند با ارائه کد ملی خود نسبت به اخذ یک قوطی شیرخشک با قیمت روی قوطی تا زمان صدور شناسنامه اقدام کنند.
مدیر اداره فراورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی لرستان با بیان اینکه اجرای کامل و دقیق این طرح مستلزم همکاری و هماهنگی لازم و کافی بین معاونت غذا و دارو، داروخانه، بیمه سلامت و مردم است و مراجعین به داروخانه‌ها متوجه باشند جهت اخذ شیرخشک ارائه شناسنامه نوزاد به داروخانه به منظور ثبت مشخصات کودک در سامانه تیتک ضروری است؛ والدین نیز در صورت مشاهده هر نوع تخلفی می‌توانند در ساعات اداری با شماره ۳۳۲۳۱۹۷۸ داخلی ۱۱۰، شماره ۱۹۰، تماس حاصل و یا به صورت حضوری به معاونت غذا و داروی استان مراجعه کنند.

http://www.sanatnews.ir/News//286272
Share

برچسب ها :  واردات , شیرخشک
آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است