سه شنبه 18 ارديبهشت 1403

از مرفهین بی درد تا آنجلینا جولی

  تاريخ:بيست و سوم آبان 1388 ساعت 15:29   |     کد : 29834   |     مشاهده: 767

شفاف: این فیلم که در آن رضا کیانیان و رضا عطاران و مریلا زارعی ایفا گر نقشهای اصلی آن هستند از آثار متفاوت سینمای ایران است .

فیلم نیش زنبور دومین ساخته حمید رضا صلاحمند از روز چهار شنبه به شکل گسترده ای در سینماهای تهران وشهرستانها اکران شده است . این فیلم که در آن رضا کیانیان و رضا عطاران و مریلا زارعی ایفا گر نقشهای اصلی آن هستند از آثار متفاوت سینمای ایران در ژانر کمدی محسوب می شود که انتظار می رود از فروش بسیار خوبی برخوردار شود .

/ترکیبی برای پرمخاطب شدن/

نکته مهم وجالب فیلم نیش زنبور این است که در این فیلم کیانیان برای اولین بار در نقش کاملی در یک فیلم کمدی به ایفای نقش پرداخته ورضا عطاران بازیگر محبوب سینمای کمدی ایران نیز نقش مقابل اورا بازی می کنند . مریلا زارعی بازیگرمطرح فیلمهایی چون درباره الی ،دوزن و..... دراین فیلم نیز حضوری قابل توجه دارد .ترکیب بازیگران این فیلم به گونه ای است که پیش بینی می شود نیش زنبور از فروش بسیار خوبی برخوردارشود .

/متفاوت ترین کمدی /

همزمان با اکران این فیلم روز نامه اندیشه نو،از روز نامه های شناخته شده چاپ تهران ،باانتشار مطلبی در صفحه نخست خود به استقبال از این فیلم که آن را از متفاوت ترین کمدی های سالهای اخیر سینمای ایران نامیده، رفته است . به نوشه اندیشه نو ، ويژگي اصلي اين فيلم است كه مسايل روتيني را كه در ديگر فيلم‌هاي كمدي به آنها پرداخته مي‌شود، نمي‌بينيم و تماشاگر فيلمي را روي پرده مي‌بينيد كه يك كمدي موقعيت صرف است و به توانايي بازيگران خود اكتفا كرده و نه به ديالوگ‌هاي سطحي و سخيف و اين موضوع مسلما با استقبال مخاطبان مواجه خواهد شد. این روز نامه در ادامه نوشته : «نيش و زنبور» داستاني كاملا متفاوت دارد و با توجه به بازي متفاوت «رضا كيانيان» كه اولين نقش كاملا كمدي او به حساب مي‌آيد، پيش‌بيني مي‌شود اكران موفقي را در اكران دوم عيد فطر سپري كند.

/مدیر سینما آزادی : نیش زنبور پرفروش می شود/

مدیر سینما آزادی که به نوعی مهم ترین وباشکوه ترین سینما در ایران محسوب می شود نیز در گفت وگویی با روز نامه بانی فیلم پیش بینی کرده که نیش زنبور در اکران عمومی از فروش بسیار خوبی برخوردار خواهد شد چرا که از مضمونی کمدی برخوردار است .

او درادامه افزوده : شاید محاکمه در خیابان مسعود کیمیایی به دلیل اینکه از محتوای سنگینی نسبت به فیلم نیش زنبور برخوردار است و عمدتا تماشاگر فیلمهای با محتوای سنگین دانشجویان وقشر فرهیخته هستند مخاطب بیشتری داشته باشند .

/رکب زنی دوکلاهبردار/

در این فیلم رضا عطاران و رضا کیانیان در نقش دو کلاهبردار حرفه ای ظاهر شده اند . نیش زنبور داستان دو دوست كلاهبردار به نام‌هاي رضا و اسد است كه در يك ركب‌زني حرفه‌اي مقابل هم قرار مي‌گيرند و ناگهان كسي از گرد راه مي‌رسد .نکته دیگری که به آن می اوان اشاره کرد گوشه وکنایه این فیلم به مسائل و موضوعات سیاسی اجتماعی وحتی سینمایی روز است . در جایی از فیلم رضا عطاران با لحن بامزه ای از مرفهین بی درد واستعمار پیر یاد می کند یا در جای دیگر ی به اشتباه آنجلینا جولی را آنجلیکا جولی عنوان می کند .

/درباره کار گردان فیلم/

آقای صلاحمند که سالهاقبل فیلم ناموفق زمانه را بر پرده سینما داشت این فیلم دومین فیلم او محسوب می شود .زمانه فیلمی با بازی محمد رضا گلزار و گلشیفته فراهانی بود که اثری بسیار ضعیف از کار در آمد واعتراض شدید منتقدان را به همراه داشت .تهیه کننده فیلم نیز علی سر تیپی است که مدیر عامل شرکت پخش فیلمیران است که در سالهای اخیر پخش کننده فیلمهای بسیاری از اخراجیها تا درباره الی بوده است.

اگر فیلم "نیش زنبور " از فروش خوبی برخوردارشود همچنین موفقیت دیگری برای رضا کیانیان خواهد بود چون این فیلم به نوعی پر تماشاگر ترین و پرفروش ترین فیلم او درسالهای اخیر خواهد بود که در آن نقش کاملی داشته است . البته سال گذشته فیلم "همیشه پای یک زن در میان است "ساخته کمال تبریزی کار گردان مطرح سینما نیز از فروش بسیار خوبی برخوردار شد که اگرچه او در آن نقش کوتاهی داشت ولی به اعتقاد منتقدان وصاحب نظران سینمایی در همین نقش کوتاه فوق العاده ظاهر شدو بسیار در درخشید .

باید منتظر ماند ودید تماشاگران ومنتقدان به این فیلم که فیلمی متفاوت درسینمای کمدی ایران خوانده شده چه واکنشی نشان خواهند داد ؟ولی آنچه مسلم است این فیلم یک سرو گردن بالاتر از فیلمهای کمدی سینمای موسوم به سینمای بدنه خواهد بود .

در سالهای اخیر بسیاری ازمردم ،نخبگان ،منتقدان ،کارشناسان وحتی مسئولان از اکران فیلمهایی چون دلداده ،چار چنگولی ،زندگی شیرین، مادرزن سلام ،چشمک و.... انتقاد کرده ونسبت به تبعات منفی اکران این فیلمها هشدار داده اند .به نظر می رسد تولید واکران موفق فیلمهای کمدی خوبی چون بی پولی ،نیش زنبور ،کتاب قانون و....به نوعی موقعیت وجایگاه فیلمهای کمدی خوب را درسینمای ایران بهبود بخشد.

 

http://www.sanatnews.ir/News/1/29834
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است