دو شنبه 17 ارديبهشت 1403

نمايشگاه هواپيمايي لندن به نفع ايرباس پايان يافت

  تاريخ:سی و يکم تير 1387 ساعت 12:23   |     کد : 3087   |     مشاهده: 601
به گزارش صنعت نیوز، نمايشگاه هوايي لندن در حالي پايان يافت که دو شرکت مهم سازنده هواپيما يعني ايرباس و بويينگ سفارشهايي خارج از تصورشان داشتند.

به گزارش خبرنگار گروه صنایع پیشرفته صنعت نیوز، نمايشگاه هوايي لندن در حالي پايان يافت که دو شرکت مهم سازنده هواپيما يعني ايرباس و بويينگ سفارشهايي خارج از تصورشان داشتند. 
در حالي که قيمت جهاني نفت رو به افزايش است ، تصور مي شد تعداد مشتريان خريد هواپيما در جهان کاهش يابد اما اين دو شرکت در مجموع با سفارش خريد پانصد و يک فروند هواپيما مواجه شدند. علاوه بر فروش قابل توجه هواپيما به کشورهاي جنوب شرق آسيا ، کشورهاي منطقه خاور ميانه و روسيه نيز تاثير به سزايي در افزايش اين سفارشها داشتند.

به نظر نمي رسد کشورهاي منطقه خليج فارس از بحران جهاني خبر داشته باشند زيرا شرکت هواپيمايي الاتحاد و شرکت دي اي کاپيتال (شرکت ليزينگ) که هر دو اماراتي هستند قرار دادهاي کلاني با ايرباس و بويينگ امضا کردند که مجموع اين قراردادها به پنجاه و پنج ميليارد و ششصد ميليون دلار مي رسد. اين شرکتها سفارش خريد سيصد و پنج فروند هواپيما را داده اند.

اگر اين شرکتهاي خاور ميانه اي نبودند، نمايشگاه هوايي لندن با نتيجه اي غيرقابل قبول پايان مي يافت. اين در حالي است که شرکتهاي غربي تقريبا سفارشي به ايرباس و بويينگ ندادند. در رقابت ميان ايرباس و بويينگ نيز مي توان گفت ايرباس اين بار برنده شد. اين شرکت دويست و چهل و هفت سفارش جديد داشت درحالي که بويينگ فقط دويست و يک سفارش داشت. ايرباس با اين قراردادها چهل ميليارد و پانصد ميليون دلار درامد خواهد داشت در حالي که بويينگ بيست و پنج ميليارد دلار نصيبش مي شود.

 

 

http://www.sanatnews.ir/News/1/3087
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است