سه شنبه 18 ارديبهشت 1403

قرقيزستان در معرض بحران جدي انرژي

  تاريخ:سی و يکم تير 1387 ساعت 12:59   |     کد : 3095   |     مشاهده: 637
به گزارش صنعت نیوز، با توجه به قراين موجود مردم اين جمهوري زمستان بسيار سختي در پيش خواهند داشت و از اوايل ماه اوت هم قطع برق آغاز خواهد شد.

به گزارش خبرنگار گروه صنایع پیشرفته صنعت نیوز، با توجه به قراين موجود مردم اين جمهوري زمستان بسيار سختي در پيش خواهند داشت و از اوايل ماه اوت هم قطع برق آغاز خواهد شد.

علاوه بر اين احتمال افزايش مجدد تعرفه هاي انرژي تا دوازده درصد وجود دارد و بر اساس پيش بيني ها بهاي برق در اين جمهوري در آينده دوو نيم برابر خواهد شد.

براساس اين گزارش قربانبيک باقييف رئيس جمهور قرقيزستان طي سفر به مسکو از دميتري مدودف درخواست کمک کرده است اما با توجه به کمبود اب در منطقه و جنجالي که بين بيشکک، استانه و تاشکند در جريان است اوضاع از اين هم بدتر خواهد شد. از سوي ديگر قزاقستان تاشکند را به خاطر عمل نکردن به تعهداتش در خصوص انتقال اب قرقيزستان به تحريم تهديد کرده است.

اين روزنامه مي افزايد: قرقيزستان محدوديتهاي جديدي در زمينه استفاده از برق اعمال کرده و مسئولان از مردم مي خواهند ضمن صرفه جويي سوختهاي جايگزيني از جمله مازوت، ذغال يا فضولات حيواني براي زمستان اينده پيدا کنند.

به گفته مقامهاي قرقيزي کمبود اب در مخزن تاکتاگولسکي علت اصلي اين بحران است و ساپاربک بالکيبکف وزير صنايع،‌ انرژي و منابع سوختي اين کشور به تازگي اعلام کرده که ذخاير اب بسيار کم است و احتمال ذخير سازي ان وجود ندارد.

از ان جا که بحران طي سالهاي اخير کاملا مزمن شده رهبران قرقيزستان تصميم گرفته اند چند نيروگاه ابي جديد بسازند و رئيس جمهور اين کشور پيشنهاد خود را طي ديدار با رئيس جمهور و نخست وزير روسيه مطرح کرده است و انها نيز موافقت خود را با سرمايه گذاري عظيم در اين زمينه اعلام کرده اند.

http://www.sanatnews.ir/News/1/3095
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است