سه شنبه 18 ارديبهشت 1403

پای بیمه های خارجی به ایران بازمیشود

  تاريخ:بيست و چهارم آذر 1388 ساعت 10:03   |     کد : 31533   |     مشاهده: 659

واحد مرکزی خبر: وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: در برنامه پنجم توسعه ، مشارکت شرکتهای بیمه خارجی و داخلی با هدف ایجاد رقابت در صنعت بیمه کشور آغاز خواهد شد.

سید شمس الدین حسینی امروز در دومین همایش تحول در صنعت بیمه که در دانشکده حسابداری و مدیریت دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد ، صنعت بیمه را سپر محافظ سرمایه گذاری و رشد اقتصادی در کشور دانست و گفت : اگر هدف رشت 8 درصدی را برای برنامه پنجم توسعه هدف گیری کنیم ، بدون تقویت صنعت بیمه محقق نمی شود.

وزیر اقتصاد ، درون نگری را در صنعت بیمه آفت رشد آن دانست و گفت: برای تقویت رقابت و افزایش ضریب نفوذ بیمه ، محدودیت های حضور بیمه های خارجی درآینده برطرف می شود.

وی با اشاره به دانش محور بودن توسعه صنعت بیمه در جهان از دانشگاهها خواست با تحقیقات خود شکاف علمی را در صنعت بیمه داخل پر کنند.

حسینی گفت: در حال حاضر یکی از خلاء های پوشش بیمه ای در کشور نبود بیمه ریسک نوسانات نرخ ارز است که در حال بررسی آن هستیم.

وزیر اقتصاد با اشاره به ساختار دولتی بیمه در کشور گفت: در 5 سال گذشته اگرچه بیمه های خصوصی رشد کرده اند و اکنون بیش از 30درصد بازار بیمه را در اختیار دارند اما تا وضع مطلوب ، فاصله داریم.

در این همایش جواد فرشباف ماهریان رئیس کل بیمه مرکزی ایران نیز به تشریح برنامه اصلاح نظام تعرفه بازار بیمه کشور پرداخت.

وی گفت: مهمترین اتفاقی که باید رخ دهد ایجاد نهاد نظارتی در بازار بیمه کشور است.

رئیس کل بیمه مرکزی ایران همچنین از تدوین آئین نامه های مرتبط با برای جلوگیری از ایجاد انحصار در بازار بیمه و تعیین نرخ حق بیمه در شرکت های بیمه گذار خبر داد.

 

http://www.sanatnews.ir/News/1/31533
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است