سه شنبه 18 ارديبهشت 1403

تعليق روابط الجزايربامصربه خاطرفوتبال

  تاريخ:بيست و ششم آذر 1388 ساعت 09:22   |     کد : 31702   |     مشاهده: 687

رسانه هاي الجزاير از تعليق کليه روابط دوجانبه اين کشور با مصر در پي تنشهاي به وجود آمده پس از بازي اخير تيم هاي ملي فوتبال دو کشور براي راهيابي به رقابت هاي جام جهاني، خبر مي دهند.

به گزارش مهر به نقل از روزنامه الخبر الجزاير، دولت الجزاير تصميم گرفته است تمامي روابط دوجانبه خود را با قاهره در تمامي بخش ها تا زماني نامعلوم معلق کند.

دولت الجزاير اين تصميم را در پي بحران فوتبالي اخير بين دو کشور اتخاذ کرده و دستورات خود را در اين زمينه نيز به هيئت وزيران، کادر اجرايي دولت و تمامي کارمندان اعلام کرده است.

در اين مصوبه قانوني از مقامات دولتي الجزاير درباره انجام هرگونه اقدامات خارج از اين دستورات هشدار داده شده است.

از زمان اجراي اين مصوبه تمام فعاليتهاي دو جانبه الجزاير با مصر به تعليق درآمده و تنها روابط منطقه اي که به صورت چند جانبه دنبال مي شود، ادامه مي يابد.

به احتمال فراوان فعاليت هاي کميته همکاري هاي مشترک مصر و الجزاير که مقرر بود در ابتداي سال 2010 فعاليت هاي خود را آغاز کند، تا زماني نامعلوم به تعويق خواهد افتاد.

منابع آگاه مي گويند اين تصميم دولت الجزاير به اين علت اتخاذ شده است تا از هرگونه ضعف در مواضع اين کشور در قبال بحران اخير با مصر جلوگيري شود.

تحليلگران سياسي با اشاره به افزايش تنش در روابط الجزاير و مصر حل قريب الوقوع اين مسئله را بسيار دور از ذهن مي دانند.

بحران اخير ميان الجزاير و مصر زماني آغاز شد که تعدادي از بازيکنان تيم ملي فوتبال الجزاير در قاهره با حمله تماشاگران مصري مواجه شده و زخمي شدند. اين بحران سپس در بازي نهايي دو تيم الجزاير و مصر در سودان که يکي از تيم هاي جام جهاني در آن مشخص مي شد، به اوج خود رسيد. در اين بازي در نهايت الجزاير پيروز شد، امري که با ناراحتي شديد مقامات و مردم مصر مواجه شد. قاهره پس از اين بازي و عدم راهيابي تيم ملي فوتبال خود به رقابت هاي جام جهاني 2010 آفريقاي جنوبي، در اقداماتي غير ديپلماتيک تنش در روابط با الجزاير را افزايش داد.

 

http://www.sanatnews.ir/News/1/31702
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است