دو شنبه 17 ارديبهشت 1403

اسکن عریان عرب‌های عازم آمریکا

  تاريخ:نوزدهم دی 1388 ساعت 09:45   |     کد : 32962   |     مشاهده: 711

عربستان در واکنش به مصوبه سنای آمریکا برای بازرسی و اسکن شمای عریان مسافران 14 کشور در بدو ورود به ایالات متحده، به جای اقدام متقابل اعلام کرد: ما نیز شهروندانمان را که عازم آمریکا هستند، بیشتر بازرسی می‌کنیم.

به گزارش شبکه ایران به نقل از الشرق‌الاوسط، مقامات عربستان سعودی در پی مصوبه سنای آمریکا برای بازرسی بیشتر و اسکن کل بدن شهروندان 14 کشور از جمله عربستان در فرودگاه‌های ایالات متحده، به جای اقدام متقابل در مورد شهروندان آمریکایی سفرکننده به این کشور، اعلام کردند که آنها نیز در اقدامی هماهنگ با این مصوبه، مسافران عرب عازم آمریکا را بیشتر مورد بازرسی قرار خواهند داد.

نشریه الشرق‌الاوسط به نقل از "عبدالحمید ایا العری" مدیر بخش امنیت فرودگاه‌های سازمان هواپیمایی غیرنظامی عربستان سعودی، درباره این اقدام سختگیرانه و ناخوشایند علیه مسافران عربستانی گفت: مسافران سفرهای خارجی و به ویژه آمریکا، تحت بازرسی ویژه قرار خواهند گرفت.

این مقام سعودی اظهار داشت: پس از تلاش‌های ناکام برای انفجار در یک هواپیمای آمریکایی، مقامات این کشور از مسئولان عربستان سعودی خواستند تا بازرسی مسافران به مقصد آمریکا را افزایش دهیم و ما نیز تبعیت کردیم.

آمریکا در پی مصوبه جدید سنا، مسافران 14 کشور از جمله عربستان سعودی، یمن، پاکستان، افغانستان، نیجریه، سوریه، سودان، الجزایر و سومالی را به هنگام ورود به خاک آمریکا مورد بازرسی ویژه قرار خواهد داد. سیستم جدید بازرسی فرودگاه‌های آمریکا در بازرسی ویژه مسافران از کشورهای مسلمان، به گونه‌ای است که ماموران بازرسی، از طریق صفحه مونیتور، شمای عریان بدن مسافران مرد و زن را مشاهده می‌کنند و این خلاف مبانی اعتقادی کشورهای اسلامی است.

به گفته کارشناسان، نام کشورهای مورد نظر آمریکا نشان می‌دهد که این اقدام واشنگتن با رویکرد ترویج اسلام‌هراسی صورت گرفته است.

http://www.sanatnews.ir/News/1/32962
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است