سه شنبه 18 ارديبهشت 1403

سرمايه گذاري خودروساز فيات در صربستان

  تاريخ:نهم مهر 1387 ساعت 13:13   |     کد : 7983   |     مشاهده: 1661
به گزارش صنعت نیوز به نقل از خبرخودرو ، صربستان به منظور احياي صنعت خودرو سازي خود توافق نامه اي با شرکت ايتاليايي فيات امضا کرد.

به گزارش صنعت نیوز به نقل از خبرخودرو ، صربستان به منظور احياي صنعت خودرو سازي خود توافق نامه اي با شرکت ايتاليايي فيات امضا کرد.

به گزارش خبرخودرو ، مقامات صربستان اعلام کردند صربستان با حضور خودرو ساز فيات در کارخانه زاستاوا که پيشتر خودروي يوگو را توليد مي کرد، به سرمايه گذاري مشترک اقدام مي کند که اين شرکت ايتاليايي با هفتصد ميليون يورو و صربستان نيز دويست ميليون يورو در اين سرمايه گذاري شرکت مي کنند.

فيات قرار است با در اختيار داشتن شصت و هفت درصد سهام اين سرمايه گذاري مشترک در اين کارخانه که در يکصد و ده کيلومتري جنوب شهر بلگراد، پايتخت صربستان قرار دارد، تا سال دو هزار و ده، دويست هزار دستگاه خودروي سواري توليد کند که بيشتر آنها نيز صادر خواهند شد.

صربستان قرار است در مرحله بعد با شرکت ايتاليايي ايوکو براي توليد قطعات اتوبوس و شرکت ماگنتي مارلي که قطعات خودرو توليد مي کنند نيز به سرمايه گذاري مشترک اقدام کند.

مقامات بلگراد معتقد هستند که اين سرمايه گذاري مشترک در منطقه کراگوجواچ که در سال هزار و نهصد و نود و يک و همزمان با جدا شدن از يوگسلاوي سابق متحمل خسارات بسياري شده بود، باعث ايجاد حدود پنج هزار شغل خواهد شد و ده ها هزار يورو را نيز براي توسعه تاسيسات زير بنايي راهي اين منطقه مي کند.

http://www.sanatnews.ir/News/1/7983
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است