دو شنبه 17 ارديبهشت 1403

در حال پيگيري تضمين امنيت کشتي ها هستيم

  تاريخ:بيست و سوم مهر 1387 ساعت 13:22   |     کد : 8855   |     مشاهده: 1743
به گزارش صنعت نیوز، مدير عامل سازمان بنادر و دريانوردي با اشاره به آزادي کشتي ايران ديانت از دست دزدان دريايي پس از 50 روز گفت : براي جلوگيري از اتفاقات مشابه به دنبال تضامين بين المللي به ويژه در مناطق ناامن مانند خليج عدن هستيم.

به گزارش خبر نگار گروه کشتیرانی صنعت نیوز، مدير عامل سازمان بنادر و دريانوردي با اشاره به آزادي کشتي ايران ديانت از دست دزدان دريايي پس از 50 روز گفت : براي جلوگيري از اتفاقات مشابه به دنبال تضامين بين المللي به ويژه در مناطق ناامن مانند خليج عدن هستيم.

علي طاهري مطلق افزود : کشتي ايران ديانت در پي مذاکره با دزدان دريايي و پيگيري هاي بين المللي آزاد شد اما شوراي امنيت سازمان ملل اخيرا در مصوبه 1838 به کشورها مجوز استفاده از کشتي ، هواپيما و تجهيزات نظامي را براي مقابله با دزدان دريايي صادر کرده است.

وي تصريح کرد : پيشنهادهايي به مجامع بين المللي از جمله سازمان جهاني دريانوردي در خصوص تضاميني براي امنيت در دريا داده ايم و به صورت مستمر آن را پيگيري مي کنيم.

مدير عامل سازمان بنادر و دريانوردي همچنين با گراميداشت روز جهاني دريانوردي گفت : شعار اين روز در کشورمان " هزاره سوم دريانوردي و تلاش براي توسعه دريامحور " نامگذاري شده است و ارگان هاي دريايي کشور بايد براي جبران غفلت و بي توجهي به دريا و احياي حاكميت، اقتدار و سيادت دريايي ايران تلاش کنند.

وي تصريح کرد : براي تحقق اين هدف نياز است در خصوص توسعه ناوگان دريايي ، ارتقاي سطح ايمني و امنيت دريانوردي، حفاظت از محيط زيست دريايي، توسعه همكاري هاي دوجانبه و چندجانبه با كشورهاي دريايي منطقه و جهان، ارتقاي جايگاه كشور در مجامع بين المللي و حضور تأثيرگذار در اين مجامع و نيز توسعه آموزش ها، صنايع و خدمات مرتبط با دريا و دريانوردي ، برنامه ريزي جامع صورت گيرد.

مدير عامل سازمان بنادر و دريانوردي کشور در ادامه از افزايش ظرفيت تخليه و بارگيري بنادر تجاري کشور به 150 ميليون تن تا سال آينده خبر داد و گفت : هم اکنون ظرفيت بنادر 130 ميليون تن است که 30 ميليون تن بيش از نياز عملياتي است.

وي در ادامه با اشاره به تغيير نام سازمان بنادر و کشتيراني به سازمان بنادر و دريانوردي گفت : صنعت دريانوردي منحصر به کشتيراني نيست و بخش هايي مانند صنايع فراساحلي ، کشتي سازي ، گردشگري دريايي ، تعمير و نگهداري کشتي ، شيلات و ... از زيربخش هاي دريانوردي هستند.

مدير عامل سازمان بنادر و دريانوردي کشور خاطرنشان کرد : اطلاق نام دريانوردي به اين سازمان با هدف تقويت بخش هاي حاکميتي و پرهيز از توجه صرف به يکي از بخش ها انجام شده است.

وي گفت : از 8 هزار کيلومتر مرزهاي کشور ، بيش از يک سوم معادل 3200 کيلومتر آن مرز آبي است که نشان مي دهد ايران کشوري دريايي است و بايد با جبران غفلت هاي صورت گرفته از قابليت هاي آن استفاده کرد.

http://www.sanatnews.ir/News/1/8855
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است