دو شنبه 17 ارديبهشت 1403
مدير محيط زيست دريايي سازمان جهاني دريانوردي :

ايران مشارکت فعالي دارد

  تاريخ:بيست و سوم مهر 1387 ساعت 13:45   |     کد : 8861   |     مشاهده: 1691
به گزارش صنعت نیوز، مدير محيط زيست دريايي سازمان جهاني دريانوردي در مراسم روز جهاني دريانوردي در تهران گفت : دستگاه اجرايي درياي ايران داراي مديريت خوب و توان بالايي است که به خوبي در صيانت از خط حياتي کشتيراني مثل تنگه هرمز تلاس مي کند.

به گزارش خبر نگار گروه کشتیرانی صنعت نیوز، مدير محيط زيست دريايي سازمان جهاني دريانوردي در مراسم روز جهاني دريانوردي در تهران گفت : دستگاه اجرايي درياي ايران داراي مديريت خوب و توان بالايي است که به خوبي در صيانت از خط حياتي کشتيراني مثل تنگه هرمز تلاس مي کند.

" ميگوئل پالومارس" افزود : کنترل موثر يک ناوگان تجاري ملي مهم، که در حال حاضر در ليست سفيد تفاهم نامه هاي پاريس و توکيو جاي گرفته و حفاظت از محيط زيست ساحلي در سواحل خليج فارس که در حال حاضر يک منطقه ويژه تحت مارپل است و درياي خزر و انجام مسئوليتهاي سنگين که نيازمند يک دستگاه اجرايي دريايي سازمان يافته و قوي است، نشان مي دهد ايران در مجمع ، شورا و کميته هاي فني سازمان جهاني دريانوردي(imo ) مشارکت خوبي دارد و کشور شما مصمم مايل و آماده جهت تاثيرگذاري بر جهان دريانوردي است.

وي گفت : ماهيت واقعي کشتيراني ، که کشتي ها در آن بين کشورها و مناطق و قاره هاي مختلف دنيا و تحت پوشش رژيم هاي مختلف حقوقي تردد مي کنند

ايجاب مي کند در سطح بين المللي، تدوين استانداردهاي کاربردي فراگير و مور توافق همه در سطح بين المللي مورد توجه قرار گيرد.

" ميگوئل پالومارس" اضافه کرد: به همين خاطر است همه کشورهاي جهان با منافع دريايي توافق کرده اند به اسناد بين المللي تنظيم کننده ايمني، امنيت و حفاظت از محيط زيست متعهد باشند.

وي گفت : مقررات دريايي بين المللي، تنها راه موثر براي قانونمندکردن صنعت واقعا بين المللي و متفاوت مثل کشتيراني است، صنعتي که در آن اصلي ترين دارايي، خود کشتي ها، خدمه و محموله هايش است که بايد قادر به حرکت آزادانه در سراسر دنيا در پي تجارت مجاز خود باشد.

" ميگوئل پالومارس" افزود : در حال حاضر استانداردهاي آيمو در ديدگاه و رويه کشتيراني در سراسر جهان مدنظر قرار گرفته است.

وي اظهار داشت : متن کامل کنوانسيون هاي آيمو - 50 کنوانسيون که با صدها آيين نامه، راهنما و توصيه نامه حمايت مي شود- تقريبا تمام جوانب صنعت کشتيراني از طراحي، ساخت، تجهيزات و عمليات کشتي ها تا آموزش دريانوردان، از هنگام طراحي تا اوراق کردن کشتي را در بر مي گيرد اما براي آنکه اين چارچوب کاري تنظيمي ، موثر واقع شود ، بايد به طور موثري اجرا شود.

وي گفت: همه کشورها از توانايي، تجربه، منابع و نيروي انساني ماهر يکساني براي انجام آن برخوردار نيستند و براي رفع اين نابرابري، آيمو، از طريق برنامه يکپارچه همکاري فني خود، براي همکاري با کشورهاي در حال توسعه و رسيدن به سطح يکسان در ميان همه ملل دريايي تلاش مي کند.

مدير محيط زيست دريايي سازمان جهاني دريانوردي گفت : ابزار ديگر آيمو که به دولت هاي عضو در بهبود تلاشهايشان براي اجرا کمک مي کند شرکت کشورها در طرح مميزي داوطلبي دولتهاي عضو آيمو است که فرصتي خوب براي رسيدن به پيشرفت بيشتر به سمت اعمال يکپارچه و کلي مقررات آيمو محسوب مي شود.

وي تاکيد کرد : طرح مميزي ، چگونگي اجرا و اعمال استانداردهاي ايمني و حفاظت از محيط زيست آيمو در دولت ها (چه دولتهاي صاحب پرچم، صاحب بندر يا ساحلي)، آماده سازي کشورهاي عضو با بازخوردي درخصوص عملکردشان و سرانجام مشاوره به آنها را درخصوص بهبود عملکردشان، مورد ارزيابي قرار مي دهد.

پالومارس گفت : برغم بهترين تلاشها، نمي توانيم بسياري از چالش هاي پيش رويمان را ناديده انگاريم.

وي تصريح کرد : همان طور که تجارت جهاني و فعاليتهاي کشتيراني رو به فزوني است خطرهاي جديد و فزاينده اي را نيز همراه دارد که همه بايد در جهت کاهش و ارتقاي ايمني جان اشخاص در دريا و حفاظت از محيط زيست آسيب پذير، تلاش کنيم.

وي افزود : اين چالشها همواره مدنظر آيمو و اعضايش در جهت حمايت از صنعت کشتيراني و ساير ذينفعان است.

مدير محيط زيست دريايي سازمان جهاني دريانوردي گفت : بازنگري مستمر کنوانسيون STCW، به دريانوردان ما امکان آموزش جامع تر و بهتر را خواهد داد و ارتقاي ايمني و امنيت کشتي ها را همان طور که از طريق اقيانوس ها تردد مي کنند، تامين مي کند و نقش آيمو در مواجهه با دزدي و سرقت مسلحانه کشتي ها، به ويژه آب هاي دور از ساحل سومالي هم موثر خواهد بود.

وي افزود: سازمان ايمو در خصوص حفاظت دريايي و محيط زيست جوي که امروزه داراي اولويت موضوعي است، به طور علمي روي سطوح مختلف زيست محيطي کار مي کند که منجر به کاهش چشمگير SOX و NOX و ذرات در گازهاي خروجي از موتور کشتي ها و پيشرفت اساسي در رژيم تنظيمي براي کاهش خروج گازهاي گلخانه اي از کشتيراني بين المللي شده است.

http://www.sanatnews.ir/News/1/8861
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است